خرید آپارتمان

خرید آپارتمان به دلیل اینکه مسکن دارای ارزش زیادی در زندگی همه‌ی ما می‌باشد بسیار مهم و ضروری است  و خریدی است که همه‌ی ما در زندگی آن را تجربه کرده و یا خواهیم کرد، همچنین این خرید برای خریداران بسیار هیجان‌انگیز می‌باشد. همانطور که می‌دانید امروزه در شهرهای بزرگ خبری از خانه‌های بزرگ و ویلایی نیست و بیشتر خانه‌ها به صورت آپارتمانی هستند.

از مزیت‌های آپارتمان می‌توان به امنیت حاکم بر آن اشاره کرد. بهتر است قبل از خرید آن باید با یکسری مسائل آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید و این انتخاب باید هوشمندانه صورت گیرد، زیرا آرامش فرد و خانواده در گرو انتخاب آپارتمان و محل زندگی می‌باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید یک خرید خوبی را داشته باشید باید به یکسری نکات در هنگام خرید آپارتمان توجه کنید.

آشنایی با نکات خرید آپارتمان 1

نکات ضروری در خرید آپارتمان

بهتر است بدانید که در هنگام خرید آپارتمان باید به یکسری نکات توجه کنید تا خرید بهتری را داشته باشید. بهتر است قبل از خرید از وضعیت شخصی که می‌خواهید با او معامله انجام دهید به خوبی مطلع شوید. همچنین در قدم بعدی باید سعی کنید که از وضعیت سند ملک نیز به خوبی اطلاعات لازم را کسب کنید. بعد از بررسی این دو مورد و اینکه ملک به جز یک نفر متعلق به چند وارث است بهتر است به دفترخانه ثبت اسناد و املاک برای عقد قرار مراجعه کنید. بهتر است بدانید که هیچ وقت به یک مبایعه‌نامه بسنده نکنید زیرا به تنهایی قدرت اجرایی کافی و ضروری را ندارد.

همچنین در هنگام خرید باید سعی کنید تمامی مشخصاتی که در سند نوشته شده است با آنچه که در واقعیت در آپارتمان وجود دارد به خوبی کنترل کنید. ضمناً باید حق کمیسیون معامله را مطابق با نرخ‌های تصویب شده در اتحادیه‌ها پرداخت کنید. همچنین به دلیل اینکه آپارتمان محل سکونت چندین خانواده است بهتر است مواردی مانند شارژ ماهیانه، انباری، مبلغ ورودی و محل پارکینگ و انباری را به دقت بررسی کنید. یکی از نکات دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که زمان تحویل آپارتمان و تخلیه را به دقت بررسی کنید و آن را مشخص کنید تا با صاحب ملک موقع تخلیه به مشکل بر نخورید.

همچنین باید به مقاومت ساختمان در برابر حوادث طبیعی نیز به طور قابل توجهی دقت کنید. همچنین باید سعی کنید آپارتمان را از یک مجتمع مسکونی انتخاب کنید که دارای تعداد واحدهای متعادلی باشد و از یک تعدادی بیشتر نباشد چون در اینصورت اداره کردن مجتمع آپارتمانی بسیار مشکل خواهد بود و زندگی شمار دچار اختلال می‌کند. همچنین یکی دیگر از مواردی که در خرید آپارتمان باید به آن توجه کنید نمای ساختمان میباشد زیرا اولین چیزی است که در لحظه اول در هنگام به ساختمان به چشم می‌آید.

عوامل موثر در افزایش قیمت خرید آپارتمان

بهتر است بدانید که اوراق تسهیلات بانک مسکن هیچ وقت دچار نوسان نمی‌شود و همیشه دارای یک ثبات بوده است و هر روزه به تعداد افرادی که این اوراق تسهیلات را خریداری می‌کنند افزوده می‌شود که این اوراق برای خرید آپارتمان بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. لازم به ذکر است که اکثر افراد با این اوراق تنها قادر هستند خانه‌های با متراژ پایین و متوسط را خریداری کنند و خانه‌های با متراژ بالا دچار یک نوع رکود شده است. همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده توسط متخصصان در بازار مسکن انتظار می‌رود که قیمت خرید آپارتمان در سه ماه اخیر افزایش پیدا نکند و از یک شیب ثابت برخودار می‌باشد.

آشنایی با نکات خرید آپارتمان 2

 همچنین افزایش نرخ دلار در خرید آپارتمان

همچنین افزایش نرخ دلار و ثروتمند شدن برخی از افراد به طور چشمگیری بر روی قیمت خرید آپارتمان تاثیر گذاشته است و باعث افزایش قیمت خرید آپارتمان شده است. به طور مثال در تهران یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت خرید آپارتمان شده است کمبود زمین در کلانشهر تهران و علاقه افراد به انبوه‌سازی می‌باشد. همچنین یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت خرید آپارتمان تاثیر گذاشته است افزايش جمعيت شهرنشين می‌باشد که هر ساله شاهد تعداد زیادی از افراد هستید که به شهر ها مهاجرت می‌کنند و این عامل باعث افزایش جمعیت شهرنشینی و همچنین افزایش قیمت خرید آپارتمان شده است.

همچنین هر ساله شاهد افزایش مهاجرت اتباع خارجي به خصوص از کشورهای سوریه و افغانستان به کشورمان ایران بوده‌ایم که این مورد به طور قابل توجهی بر روی قیمت زمین و خرید آپارتمان تاثیرگذار بوده است و باعث افزایش قیمت خرید آپارتمان شده است. به طوری که طبق آخرین آمار و اطلاعات مربوط به مسکن رشد خانوارهای ۲ و ۳ نفره به طور چشمگیری باعث شده است تا تقاضا برای مسکن افزایش پیدا کند که این خود باعث افزایش قیمت خرید آپارتمان می‌شود. همچنین یکی دیگر از مواردی که بر روی خرید قیمت آپارتمان شده است سرمايه‌گذاری در بخش مسكن و جغرافياي شهري می‌باشد. در حالت کلی وضعیت بازار آپارتمان در چند ماه آینده انتظار می‌رود روند رو به افزایش نداشته باشد.