معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در خصوص تعداد واحد های روستایی مقاوم سازی شده سخن به میان آورد و اظهار داشت: از سال ۸۴ تاکنون بنیاد مسکن توانسته بالغ بر ۲ میلیون واحد مسکونی روستایی را احیا کرده و نوسازی نماید.

محمدرضا شاملو پس از این که از روستای تاریخی اودرج رفسنجان و بافت های فرسوده و ناکارآمد این روستا دیدن کرد، تصریح نمود: با کمک گرفتن از تسهیلات و وام هایی که به منظور بازسازی و احیای بافت های فرسوده پرداخت شدند، توانستیم احیا تعداد واحد های عنوان شده را به مرحله پایان برسانیم و واحد های نوساز را در اختیار خانواده ها قرار دهیم. وی در خصوص تعداد واحد های به بهره برداری رسیده این طور گفت: شمار واحد هایی که پس از بازسازی افتتاح شده و مورد استفاده قرار گرفتند به یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد می رسد.

این مقام مسئول این طور صحبت هایش را ادامه داد: در شرایط کنونی، نام آن ها که خواهان دریافت تسهیلات بازسازی و احیای بافت های فرسوده هستند را به اطلاع بانک ها خواهیم رساند که وام مربوطه در اختیارشان قرار بگیرد. به گفته شاملو این تسهیلات ۲۵ میلیون تومان است که کارمزد آن ۴ درصد تعریف شده است.

ایشان بار دیگر به آمار و ارقام متوسل شدند و اظهار داشتند: تعداد روستا هایی که شمار خانوار هایشان بالغ بر ۲۰ خانوار عنوان شده است به ۳۸ هزار روستا می رسد که اقدامات مربوط به بهسازی و احیا در ۱۸ هزار روستا عملیاتی و پیاده سازی شده است.

برای روستا های استان کرمان، اعتباری به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان لحاظ شده است

معاون امور روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای تهیه قیر مورد نیاز روستا های استان کرمان، اعتباری به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص قیر رایگان توضیحاتی ارائه نمود و عنوان کرد: با توجه به آن چه در لایحه بودجه سال ۹۷ تدوین شده بود، برای تأمین قیر رایگان، بودجه ای به میزان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دادیم که در راستای ساخت معابر و اجرای طرح هادی از آن ها استفاده می شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در مواردی که با کمبود و کاستی مواجه شدیم، سهمیه جدیدی را به این استان اختصاص خواهیم داد و آمادگی مان را از قبل اعلام کرده ایم.

به گفته شاملو در استان کرمان بالغ بر ۱۶۰ روستا وجود دارد که اجرای طرح هادی در بیش از ۹۵ درصد آن ها عملی شده است.

وی به فاز اول پروژه بازسازی بافت های فرسوده اشاره کرد و تصریح نمود: روستای اودرج و دره جوز رفسنجان، مورد احیا و بازسازی قرار گرفته اند که بر اساس پیش بینی های انجام شده، اتمام آن ها طی یک سال و نیم آینده صورت خواهد گرفت. به گفته شاملو، اعتبار مورد نیاز این پروژه ها از محل اعتبارات بنیاد مسکن کشور و استانی تأمین خواهد شد ضمن این که از کمک های مردمی هم برای به پایان بردن این پروژه ها استفاده می شود.

  • منبع خبر : تی نیوز