محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، یکی از مهم ترین اهداف دولت را حمایت از تولید و ساخت واحد های مسکونی اعلام کرد و اظهار داشت: این مهم در برخی از استان های کشور کلید خورده و آغاز شده است.

محمد اسلامی پس از سفر به استان مرکزی در اولین فرصت از بزرگراه اراک-خرم آباد دیدن کرد و گفت: با حمایت و پشتیبانی از انبوه سازان و تولید کنندگان مسکن، تولید واحد های مسکونی، در کشور با سرعت بیشتری پیش می رود که این مهم یکی از برترین هدف های دولت است. وی افزود: از این طریق ساخت و ساز شتاب بیشتری را تجربه خواهد کرد و اهدافمان با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه از جاده اراک-خنداب دیدن کرد و در این خصوص اظهار داشت: یکی از مهم ترین طرح هایی که روی آن سرمایه گذاری کرده ایم آزادراه اراک-خرم آباد می باشد که بر اساس پیش بینی های انجام شده قسمت میانی آن تا انتهای سال آینده زیر بار ترافیک می رود.

وزیر راه و شهرسازی به تسهیلات این طرح اشاره نمودند و این طور گفتند: تسهیلات محلی، منطقه ای و ترانزیتی از جمله تسهیلات استفاده شده در اجرای این طرح هستند که عملیاتی کردن آن ها نیاز است طی سه سال به نقطه پایان برسد.

ایشان در خصوص حمایت های وزارت راه و شهرسازی این طور گفتند: این وزارت تمام تلاشش را برای آسفالت و بهبود وضعیت جاده ها و معابر عبور و مرور به کار خواهد گرفت.

به گفته اسلامی، وزارت راه و شهرسازی برای نقاط حادثه خیز هم برنامه هایی را در دستور کارش قرار داده است که از جمله آن ها می توان به ایمن سازی اشاره کرد و از هوشمند سازی و سرمایه گذاری در جاده ها سخن به میان آورد.

اسلامی اظهار کرد: ایمن سازی جاده ها را با رعایت اصول و قواعد خاص پیش خواهیم برد و در این امر رعایت ضوابط را در کانون توجه قرار خواهیم داد.

به گفته اسلامی بحث هوشمند سازی مسیر ها با مشارکت های همه جانبه پلیس راه و راهور عملی خواهد گشت ضمن این که در راستای سرمایه گذاری در جاده ها نیز دستوراتی در حال اجرا هستند با این مضمون که رانندگان به توقف در طول مسیر و رانندگی مجدد بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به این که سرمایه گذاری در جاده ها اثر شایانی بر کاهش حوادث رانندگی دارد عنوان کرد: امید است رانندگان عزیز در ایام نوروز قوانین و مقررات را مدنظر قرار دهند و لحظات خوبی را برای خود رقم بزنند.

  • منبع خبر : تی نیوز