بر اساس گزارش های منتشر شده از وضعیت قیمت مسکن در تهران، این بازار در بازه ۵ ساله منتهی به بهمن ماه سال جاری، با رشد ۱۶۰ درصدی قیمت همراه بوده است.

آمار های رسمی ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در بهمن ماه سال ۹۲ مشخص می کند قیمت مسکن در آن زمان به ازای هر متر مربع به طور میانگین ۳ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان بوده است که در همان برهه از زمان، منطقه یک با میانگین قیمت ۹ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان به ازای یک متر مربع به عنوان گران ترین منطقه تهران شناخته شده است.

تعداد معاملات انجام شده در بهمن ماه سال ۹۲، ۱۲ هزار و ۳۸۶ فقره ثبت شده و در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، دو منطقه ۴ و ۵ با ۱۱۷۸ و ۱۵۴۹ معامله، جایگاه اول و دوم را در این خصوص به خود اختصاص داده اند. مشاهده آمار هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی طی روز های اخیر منتشر شده است، وضعیت قیمت ها را در بهمن ماه سال جاری عیان می سازد. بر این اساس، متوسط قیمت مسکن در بهمن ماه امسال در تهران مرز ۱۰ میلیون تومان را هم پشت سر گذاشته و به ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده است. این رقم از رشد بالغ بر ۱۶۰ درصدی قیمت مسکن در بازه ای ۵ ساله پرده بر می دارد.

در بهمن ماه سال ۹۷ هم، منطقه ۱ تهران به عنوان گران ترین منطقه شناخته می شود این بار اما متوسط قیمت مسکن در این منطقه از تهران، بیش از ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان اعلام شده است. تعداد معاملات ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات کشور برای بهمن ماه امسال ۸ هزار و ۹۹ مورد بوده که از افت ۳۴٫۶ درصدی در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۲ خبر می دهد.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز