محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور اظهار داشت: بی تردید تفاوت های قیمت ارز و ریال هر چقدر که باشد به مردم بازگردانده می شود.

این مقام مسئول در دومین روز از اسفندماه، همزمان با ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان عنوان کرد: هدف از این سفر، ارائه دو هدیه به مردم از طرف رئیس جمهور و هیئت وزیران می باشد.

نوبخت با اشاره به این که معاون اول رئیس جمهور چندی پیش به سیستان و بلوچستان سفر داشته است، تصریح کرد: به دنبال سفر ایشان، برنامه ریزی هایی انجام دادیم تا بر اساس برنامه ای کوتاه مدت که یک بازه دو سال و نیم را شامل می شود، رسیدگی به این استان با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

معاون رئیس جمهور این طور صحبت هایش را ادامه داد: طرح ویژه ای را برای تهیه و تأمین مسکن محرومان در نظر گرفته ایم که بر اساس آن با مشارکت بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد به ساخت ۱۲ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد و خانواده هایی که به این واحد ها نیاز دارند مبادرت خواهیم ورزید.

به گفته این مقام مسئول، واحد های مزبور در دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهند رسید که بر این اساس ساختشان تنها یک سال زمان خواهد برد.

وی در ادامه به تفاوت قیمت های ارز اشاره کرد و درآمد هایی که از این راه حاصل می شود را نام برد. به گفته نوبخت، تفاوت قیمت های ناشی از قیمت ارز و ریال، هر مقدار باشد به مردم برگردانده خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری بار دیگر از ارقام و اعداد کمک گرفت و گفت: مابه تفاوت ارزی که ناشی از خوراک پتروشیمی و پالایشگاه ها و همچنین فولاد بود به صورت بسته های حمایتی و جبرانی که بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده است را مجددا به مردم بازگرداندیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه صحبت هایش این طور گفت: در سال آینده هر سیاست مشابهی که انجام شود تفاوت های آن را به مردم باز خواهیم گرداند.

معاون رئیس جمهور اذعان نمود: به عنوان نمونه می توان تهیه ۲۵ قلم کالای اساسی، را با ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی اشاره کرد که با ۱۴ میلیارد دلار تأمین شده اند.

به گفته نوبخت چنانچه این ارز، به هر رقم دیگری مثلا به ارز نیمایی برسد، آن گاه چیزی نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان عاید خواهد شد که تمام و کمال به مردم برگردانده می شود.

وی ادامه داد: چنانچه قیمت ارز همان ۴۲۰۰ هزار تومان باشد، در عرضه چنین کالا های اساسی، چیزی حدود به ۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه در قالب، کالا و غذا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.