محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به این که تا سال ۹۹ ساخت ۴۰۰ هزار مسکن عملی خواهد شد عنوان کرد: در نظر داریم از ۵۰۰ هزار مهندس کشور برای این مهم استفاده نماییم. وی عنوان کرد: ساخت این تعداد مسکن یک فعالیت مشارکتی و گروهی است و بهترین فرصت است تا از مهندسان کشور برای بالا بردن ساختمان ها استفاده کنیم.

محمد اسلامی ضمن شرکت در روز بزرگداشت مهندس اظهار داشت: می توانیم با همت و تلاش ثابت کنیم بیش از گذشته مقاوم و پایدار هستیم و افزود: آنچه دشمنان می خواهند ضعیف جلوه دادن ایران است و عمکرد دشمن با گذشته فرق زیادی کرده است.

وی مهم ترین راه خروج از تحریم را اتکا به روش های استاندارد خواند و گفت: استکبار تمام تلاشش را به کار می گیرد تا مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد حال آن که این هدف محقق نخواهد شد و این تلاش به جایی نخواهد رسید.

ایشان در ادامه نقش بسیج را برجسته و پررنگ خواندند و اظهار داشتند: بسیج در سازندگی کشور و در جلب اعتماد عمومی اثر شایانی دارد. به گفته اسلامی، مهم ترین رسالت بسیج محرومیت زدایی جامعه است و بر اساس آن چه مقام معظم رهبری بدان تأکید ورزیده اند، وزارت راه و شهرسازی بر آن است بازآفرینی شهری را به طور جدی در دستور کار قرار دهد و حاشیه نشینی را ریشه کن نماید.

این مقام مسئول افزود: در شرایط فعلی تعداد معاونان وزارت راه و شهرسازی که در استان سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند به ۴ نفر می رسد. اسلامی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان پایلوت برای ریشه کن کردن حاشیه نشینی و اجرای طرح های بازآفرینی در حال حاضر مورد هدف قرار گرفته است.

این مقام مسئول بار دیگر به نقشِ پررنگ بسیج و پتانسیل های این نهاد اشاره کرد و تصریح نمود: بسیج می تواند در خوزستان و استان سیستان و بلوچستان ورود پیدا کند و وارد عمل شود چه بسا ما از این اتفاق نهایت حمایت را به عمل خواهیم آورد. وی از راهکار هایی که می تواند برون رفت از تحریم را به همراه داشته باشد برشمرد و اذعان داشت: از جمله برنامه هایی که در دستور کار داریم ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در دو سال آینده است ضمن این که تکمیل واحد های مسکونی مهر را هم در مرکز توجه قرار خواهیم داد.

به گفته اسلامی، این بهترین فرصتی است که می توان از نیرو و استعداد ۵۰۰ هزار مهندس در کشور استفاده کرد.

  • منبع خبر : فارس نیوز