مقایسه میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در بهمن ماه امسال با بهمن ماه سال گذشته از رشد ۸۶ درصدی قیمت ها خبر می دهد، به طوری که در بهمن امسال هر متر مربع واحد مسکونی به طور میانگین با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان به فروش رفته است. از اردیبهشت ماه سال جاری شاهد افت حجم معاملات مسکن بودیم که افت شدید قدرت خرید متقاضیان را یادآور می شد، این درحالی است که آمار ها نشان می دهد حجم معاملات در بهمن ماه امسال بار دیگر جان گرفته و با رشد ۴۰ درصدی در مقایسه با دی ماه سال جاری همراه شده است. آمار ها نشان می دهند، حجم معاملات مسکن در بهمن ماه سال جاری در تهران، ۸ هزار و ۹۹ فقره بوده است.

بر اساس آنچه رسما از سوی وزارت راه و شهرسازی منتشر شده در بهمن ماه سال جاری، حجم معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه تهران، ۸ هزار و ۹۹ فقره بوده است.

از اردیبهشت سال جاری، شاهد کناره گیری خریداران از بازار مسکن بودیم به طوری که حجم معاملات مسکن به میزان قابل توجهی افت را تجربه کرد. رفته رفته حجم معاملات ریزش بیشتری را تجربه نمود تا جایی که از ۱۷ هزار فقره در اردیبهشت ماه سال جاری به ۵ هزار فقره در دی ماه تغییر یافت که افت ۶۵ درصدی معاملات را در تهران نشان می دهد. این درحالی است که آخرین آمار منتشر شده در خصوص معاملات مسکن در بهمن ماه سال جاری بر رشد ۴۰ درصدی حجم معاملات دلالت دارد.

تعداد معاملات مسکن در بهمن ماه امسال به ۸ هزار و ۹۹ فقره رسیده است که رشد ۴۰ درصدی قیمت ماهانه مسکن را در بهمن ماه تأیید می کند.

منطقه ۵ به عنوان پرمعامله ترین منطقه تهران شناخته شده است به طوری که حجم معاملات انجام شده در بهمن ماه در این منطقه، ۱۴٫۵ درصد از کل معاملات را در بر می گیرد.

قیمت مسکن اما در بهمن ماه امسال به نسبت دی ماه رشد سه درصدی را شاهد بوده است و به ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده است.

بیشترین قیمت مسکن به ازای هر متر مربع در بهمن ماه امسال در تهران متعلق به منطقه یک بوده است به طوری که میانگین قیمت اعلام شده برای هر متر مربع مسکن در این منطقه ۲۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان اعلام شده است. کمترین قیمت بر می گردد به منطقه ۱۸ با ۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان. لازم به توضیح است که قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران در بهمن ماه امسال در مقایسه با دی ماه سال جاری با افت بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

معاملات مسکن در بهمن ماه مجددا جان گرفت

مقایسه قیمت مسکن تهران در بهمن امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته رشد ۸۶ درصدی را نشان می دهد، چیزی حدود به ۴٫۶ میلیون تومان.

معاملات مسکن در بهمن ماه مجددا جان گرفت

بررسی قیمت ها حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری اواخر بهمن ماه سال ۹۷، رشد قیمت مسکن در تهران ۸۰ درصد بوده است.

  • منبع خبر : شهرخبر