ایراج رهبر به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران، اظهار داشت: اخباری به گوش می رسند مبنی بر این که رشد تسهیلات مسکن راهی برای افزایش تقاضاست در حالی که رشد تسهیلات با هدف تحرک تقاضای مسکن اقدامی بسیار اشتباه است. وی افزود: اگر سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد آنگاه شاهدِ رشد قیمت مسکن خواهیم بود و شرایط بدتر خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که همکاری وزارت راه و شهرسازی با بخش خصوصی برای تولید و رونق بازار مسکن بسیار ایده آل و قابل قبول است تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی با حضور وزیر راه و شهرسازی و بخش های خصوصی برگزار شده است که نویدبخش اتفاقات مثبت است. به گفته ایرج رهبر، این اتفاق می تواند قیمت مسکن را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد و شرایط مسکن را به طرز عجیبی بهبود ببخشد.

این مقام مسئول با اشاره به این که بخش خصوصی در ابتدایِ امر قسمتی از بازار مسکن بوده است اظهار داشت: اما حضور کمرنگ بخش های خصوصی در بخش مسکن سبب نوسان قیمت این بازار و مشکلات عدید گردید.

وی ادامه داد: خوشحالیم از این که وزیر جدید راه و شهرسازی به ضرورت حضور بخش خصوصی واقف است و می داند مسکن برای بهبود به بخش خصوصی نیاز دارد. عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران تصریح کرد: اسلامی قسمتی از احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در اختیار بخش های خصوصی قرار داده است، که این امر به پویا و فعال شدن بازار مسکن، کمک شایانی می نماید.

ایشان در ادامه پایِ تسهیلات مسکن را به میان کشیدند و تصریح کردند: این که با هدف ارتقای تقاضای مسکن بر وام و تسهیلات بیفزاییم یک اقدام اشتباه است و جز دامن زدن به گرانی هیچ سود و منفعت دیگری نخواهد داشت.

رهبر افزود: در حال حاضر نیز در بازار مسکن، حجم تقاضا بالاست از این رو نمی توان ادعا کرد با رشد تسهیلات بازار شرایط بهتری را تجربه می کند.

این مقام مسئول با اشاره به این که تسهیلات مسکن باید در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد اذعان نمود: چنانچه وام مسکن را به انبوه سازان واگذار کنیم آنگاه شاهد رشد و افزایش عرضه مسکن خواهیم بود که نقش بسزایی در بهتر شدن شرایط ایفا می کند. وی افزود: چنانچه به خریداران بدون هیچ پشتوانه ای، وام مسکن ارائه دهیم، این امر هیچ توجیهی نخواهد داشت.

رهبر اذعان نمود: تسهیلاتی همچون پروژه واحد های مسکونی مهر لازم است به تولید کنندگان اختصاص یابد و پس از آن به خریداران انتقال داده شود که این امر به بهتر شدن شرایط مسکن کمک شایانی می نماید.

  • منبع خبر : افکار نیوز