علی اصغر کمال زاده، شهردار کرج، عنوان کرد: بخشی از املاک خرد کرج به ارزش ۶۱۰ میلیارد ریال شناسایی شدند و به فروش رسیدند.

این مقام مسئول ضمن حضور در ۱۲۸ امین نشست رسمی شورای اسلامی کرج اظهار داشت: هدف از فروش این اراضی بازپرداخت بدهی های شهرداری کرج بوده است. به گفته این مقام مسئول، میزان وصول از این محل تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال بوده و این امر در راستای کاهش بدهی های مربوط به شهرداری کرج صورت گرفته است. وی صحبت هایش را این طور ادامه داد: این شهرداری است که باید پرداخت بدهی ها را مدیریت نماید و ما نیز در بخش فروش املاک، در حال پیگیری لایحه ای هستیم تا به واسطه ارسال آن به شورای بدهی، حسابمان را با بانک شهر تسویه نماییم.

منصور وحیدی به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: پروژه های ثقیل که اجرای آن ها برای کرج در نظر گرفته شده است بخشی از تکالیف دولتی به شمار می روند. وی افزود: نمی توان با پول مردم دست به هر کاری زد برخی از پروژه های دشوار که اجرایش بر دوشِ دولت بوده به شهرداری سپرده شده است. ایشان با بیان این که شهرداری با بانک شهر و شهر آتیه بده بستانی دارد و به این بانک بدهکار است افزود: لازم است این بانک در راستای رفع بدهی هایش اقدام نماید. این مقام مسئول این طور ادامه داد: شهر آتیه بایستی بر اساس قوانین و ضوابط به اجرای فعالیت ها بپردازد. احمد رسولی به عنوان یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: یکی از مهم ترین مواردی که همواره شورا باید بدان دقت نظر داشته است، توجه به درآمد های پایدار است. وی افزود: در حال حاضر تعدادی از شهر ها از طریق سرمایه گذاری ها، هزینه های جاری را دریافت می نمایند. ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: در کرج برای هزینه های جاری نگاهمان به درآمد های غیرپایدار است، این در حالی است که در شهر هایی چون قزوین و تبریز این هزینه از محل درآمد های پایدار حاصل می شود. وی افزود: با بهره برداری مناسب از زمین ها و اراضی که در سطح شهر قرار دارند، می توان آن ها را به درآمد های پایدار بدل نمود و مانع از فروختن آن ها شد. تعداد اعضای شورای کرج به ۱۳ نفر می رسد.

  • منبع خبر : تی نیوز