مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند، از آغاز به کار سامانه اخذ املاک تجاری در این منطقه خبر داد.

کمال رضایی عنوان کرد: در دو شهر آبادان و خرمشهر، بالغ بر ۱۸ هزار واحد صنفی فعال در این سامانه نام نویسی خواهند کرد و از خدماتی که به صورت الکترونیکی ارائه می شود متمتع خواهند شد. به گفته این مقام مسئول، با راه اندازی این سامانه و انجام امور به صورت الکترونیکی، فعالیت های غیر ضروری از میان برداشته خواهند شد ضمن این که خدمات دولت الکترونیک به صورت مؤثرتری عملی خواهد گردید.

ایشان ادامه دادند: با توجه به این که زیرساخت های کشور با بهبود ها و پیشرفت هایی همراه شده است کثیری از سازمان های دولتی پیگیر این هستند که خدماتشان را به صورت متمرکز و از قاب اینترنت اجرایی نمایند. وی ادامه داد: در روش های توزیع یافته شاهد صرف هزینه های بالایی هستیم و دشواری های زیادی را باید متحمل شویم.

مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: سازمان منطقه آزاد در راستای عمل به ماده ۱۱ آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی مناطق آزاد در خصوص دریافت عوارض مربوط به خدمات شهری، در قبال ارائه معافیت مالیاتی، در راستای به کارگیری سامانه الکترونیکی نخستین گام را برداشته است.

وی در خصوص مزایای استفاده از این سامانه این طور گفت: این سامانه می تواند خدمات نوین و منحصر به فردی را در اختیار شهروندان بگذارد که به واسطه این امر شهروندان خواهند توانست، به صورت اینترنتی عوارض را بپردازند، مجوز های مربوط به نقل و انتقال املاک را از قاب اینترنت دریافت نمایند و از معافیت های مالیاتی بهره مند شوند.

از طریق سایت الکترونیکی tp.arvandfreezone.com می توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید.

  • منبع خبر : تی نیوز