میثم بصیرت، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، با بیان این که سابقه اجرای طرح ترافیک از دهه ۶۰ تاکنون در کشور وجود دارد اظهار داشت: به واسطه اجرای این طرح شاهد نتایج متفاوتی هستیم که از جمله آن ها می توان به افت ارزش ملک اشاره کرد و رشد آلودگی هوا، افزایش بافت های فرسوده و رشد ترافیک را نام برد.

این مقام مسئول با اشاره به این که از ۱۵ اردیبهشت سال جاری، اجرای این طرح استارت خورده است اذعان نمود: برخلاف این که در سال های گذشته به عنوان یک مدیر شهری از تسهیلات ترافیک شهری استفاده می کردم، امسال به عنوان یک شهروند از تسهیلات بهره مند شدم و متوجه شدم استراتژی های جدید در این طرح نه تنها به نفع ماست بلکه اثرات زیست محیطی آن متوجه همه افراد است و به همه آن ها کمک شایانی می نماید.

وی با اشاره به این که اثرات طرح ترافیکی جدید در مرکز مطالعات شهری مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: این بررسی ها حاکی از آن است که تلاش های صورت گرفته مثمرثمر بوده است و مشارکت همه جانبه شهرداری و شهروندان برای اجرایی نمودن آن، شهر را به وضعیت مطلوب تری ارتقا داده است. به گفته این مقام مسئول می توان نتیجه ارزیابی ها را از سایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی و یا کانال های اطلاع رسانی شهرداری دنبال کرده و رصد نمود.

وی در ادامه به سابقه اجرای طرح ترافیک اشاره کرد و اذعان نمود: این طرح نه تنها از نظر اقتصادی بلکه به حیث اجتماعی و فرهنگی هم اثرات شایانی داشته است که از جمله آن ها می توان افت قیمت مسکن را نام برد و به افزایش بافت های فرسوده و آلودگی های شهری اشاره کرد. وی ادامه داد: با روی کار آمدن طرح جدید شاهد نتایج بهتری هستیم که از جمله آن ها می توان به کم شدن بار ترافیک، کاهش فاصله سفر و کاهش بحران های مربوط به آلودگی ها اشاره نمود.

وی با اشاره به این که در پاییز و زمستان سال جاری شاهد شرایط آب و هوای بهتری در تهران بوده ایم اظهار داشت: این مهم تنها ناشی از باران های پایتخت نبوده است بلکه می توان آن را ناشی از مدیریت شهری مناسب دانست.

به گفته ایشان طرح جدید ترافیک، تلاشی در مسیر عمل به استراتژی های جدید مدیریت شهری است. وی ادامه داد: طرح مسکن مهر قریب به ۱۳ سال است که در تهران عملیاتی می شود و توانسته همراه با نکات مثبت زیادی باشد. وی ادامه داد: با این حال این روز ها به دنبال شناخت و ریشه یابی مشکل هستیم که به موازات آن مهندسی ارزش را در دستور کار قرار داده ایم به طوری که موفق شده ایم زمینه رفت و آمد و رشد رضایت مندی شهروندان را با کمک گرفتن از ارز دیجیتال به سادگی میسر سازیم.

  • منبع خبر : نسیم آنلاین