سفیر سنگاپور طی سفری به پاکستان، اعلام کرد: با پاکستان برای ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی مشارکت خواهد کرد.

سفیر سنگاپور پس از حضور در پاکستان و اعلام آمادگی برای مشارکت در ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی در پاکستان عنوان کرد: سنگاپور تجربه های ارزشمندی در این زمینه دارد و تمام تلاشش را برای ساخت ۵ میلیون مسکن در پاکستان به کار خواهد بست.

وی با اشاره به این که پاکستان از زمان روی کار آمدن عمران خان، شاهد شرایط و وضعیت بهتری بوده است اظهار داشت: اسلام آباد به عنوان مرکزی تجاری شناخته می شود که بایستی تکمیل زیرساخت هایش از جمله بندرگاه ها را در دستور کارش قرار دهد.

سفیر سنگاپور، با بیان این که سنگاپور تجارب ارزشمندی در زمینه ساخت و ساز و تولید واحد های مسکونی دارد اظهار داشت: با مشارکت سنگاپور و پاکستان، ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی به شیوه ای مطلوب و ارزشمند پیش خواهد رفت.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این که پاکستان در لیست کشور های پرجمعیت جهان، مقام ششم را از آن خود کرده است و دارای ظرفیت های اقتصادی زیادی است تصریح کرد: امید است با استفاده از این ظرفیت ها و قابلیت ها بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم.

وی از اهداف سنگاپور این طور سخن به میان آورد: سنگاپور تمایل دارد در پاکستان به ایجاد مناطق آزادی دست بزند و چنانچه دولتمردان اسلام آباد در این راستا مشارکت های لازم را به عمل آورند و دست به تلاش های پیوسته بزنند، شاهد نتایج ارزشمندتری خواهیم بود.

به گفته سفیر سنگاپور، پاکستان لقب دومین اقتصاد بزرگ در منطقه جنوب آسیا را از آن خود نموده است ضمن این که روابط سنگاپور و اسلام آباد برای کشور سنگاپور بسیار مهم و حائزاهمیت است.

بر اساس آمار های اعلام شده در حال حاضر، میزان تجارت های بین دو کشور سنگاپور و پاکستان، به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می رسد که سهم کشاورزی در این میان بیش از سایر بخش ها عنوان شده است.

عمران خان قبل از آن که به جایگاه کنونی برسد و بر صندلیِ قدرت تکیه بزند بار ها  قدرت اقتصادی سنگاپور را مدح و ستایش نموده و از آن به عنوان الگوی مناسب اقتصادی برای پاکستان یاد کرده است.

پاکستان در راستای محرومیت زدایی در این کشور، ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده است که ویژه محرومان و نیازمندان در نظر گرفته شده است و به ازای آن، چند شهر جدید در پاکستان ایجاد خواهد گردید.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز