معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از برنامه ای کوتاه مدت و بلند مدت برای ساماندهی بازار مسکن پرده برداشت که وزیر راه و شهرسازی با آن موافقت نمود و نمره قبولی را به آن داد.

مازیار حسینی به عنوان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی طی روز های گذشته از ارائه برنامه هایی کوتاه مدت و میان مدت به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و تصریح نمود: قسمتی از این برنامه ها اجرایی هستند حال آن که برخی از آن ها در گروه مطالعاتی قرار می گیرند و تدوین طرح ها را شامل می شوند که امید است مقبول وزیر راه و شهرسازی قرار بگیرد و بتواند در آینده بازار مسکن اثر مثبت بگذارد.

وی بار دیگر تأکید کرد: برنامه های ارائه شده تلفیقی از برنامه های اجرایی و مطالعاتی هستند و این برنامه ها را در قالب یک برنامه کوتاه مدت که ده برنامه را دنبال خواهند کرد.

وی اذعان نمود: تعدادی از این طرح ها اجرایی هستند حال آن که قسمتی از آن ها مطالعاتی بوده و تدوین طرح ها را شامل می شوند. حسینی افزود: یکی از مهم ترین طرح هایی که در این برنامه گنجانده شده است، طرح جامع مسکن می باشد که برای ساماندهی به شرایط موجود در قالب برنامه ای کوتاه مدت و بلند مدت به مرحله عملیاتی خواهند رسید. لازم به توضیح است که برنامه های بلند مدت یه بازه ۲۵ ساله را در بر می گیرند. وی ادامه داد: مهم ترین مفاهیمی که این برنامه ها در بر می گیرند شامل ارتقای کیفیت ساخت و ساز است ضمن این که استارت یک نظام ملی ساخت و ساز را هم شامل می شود.

وی در ادامه نام نظام فنی اجرایی را به میان آورد و تصریح کرد: در بخش تملک دارایی ها و فعالیت های عمرانی، چند دهه ای می شود که متکی به نظام فنی اجرایی هستیم و خود را به این سیاست گره زده ایم. وی از این که در بخش ساخت و ساز های خصوصی چنین نظامی مشاهده نمی شود اظهار ناراحتی کرد و تصریح نمود: در برنامه های ارائه شده برای حل این مشکل، تدابیری در نظر گرفته شده است و راه حل هایی تدوین گشته است.

این مقام مسئول این طور گفت: امید است با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم گام مثبتی در راستای ساماندهی بازار مسکن و ساختمان برداریم و این حوزه را با پیشرفت هایی همگام سازیم.

بر اساس آنچه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است، این وزارت خانه به عنوان برنامه کوتاه مدت خود، تکمیل واحد های باقی مانده مسکن مهر به تعداد ۵۰۰ هزار واحد را در دستور کار قرار داده است ضمن این که در نظر دارد ۴۰۰ هزار مسکن مهر جدید را احداث نماید که از این تعداد شرکت عمران شهر های جدید موظف به ساخت ۲۰۰ هزار مسکن می باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن را متقبل شده است و ۱۰۰ هزار واحد دیگر توسط شرکت بازآفرینی شهری در دو سال ۹۸ و ۹۹ عملیاتی خواهد شد.

محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی نامه ای به معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه نمود و طی آن موافقتش را با ده محوری که توسط این مقام مسئول ارائه و پیشنهاد شده است اطلاع رسانی کرد.

در این نامه عنوان شده معاونت ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی بایستی محور های پیشنهادی را با رعایت اولویت ها به مرحله اجرا برساند و نتیجه عملکرد های انجام شده را به صورت ماهانه به اطلاع وزارت برساند.

  • منبع خبر : فارس نیوز