آمار های منتشر شده در خصوص وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه سال جاری، حاکی از آن است که بیش از یک پنجم واحد هایی که در بهمن ماه سال جاری به فروش رفته اند در بازه قیمتی ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قرار داشته اند.

بررسی ها نشان می دهد بودجه بیشتر خانه اولی ها برای خرید و تأمین مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان می رسد، علاوه بر این گروهی از افراد که برای نخستین بار درصدد خرید خانه برآمده اند به دنبال گران شدن های ناگهانی واحد مسکونی و برای این که بتوانند قدرت خرید خود را ولو اندک افزایش دهند، از به رهن سپردن واحد های خود استفاده می نمایند تا از این طریق بخشی از پول خود را تأمین کنند و به نوعی در بلبشویِ کنونی گامی مثبت بردارند.

این راهکار در سال جاری که رشد ناگهانی قیمت مسکن بسیاری از نگاه ها را به یکباره به خود جذب کرد و توان مالی متقاضیان و خریداران را از آن ها ربود بسیار متداول گشت. این روز ها که کماکان رشد قیمت مسکن وجود دارد و خانواده ها خود را در برابر پرداخت یک جای قیمت مسکن عاجز می پندارند از این راهکار استفاده می کنند تا به نوعی قدرت خرید خویش را افزایش دهند. به این واسطه بودجه هایی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۰۰ میلیون تومان می رسد و دیگر مبالغ هم رشد را تجربه می کنند.

بر اساس گفته های واسطه ها و مشاوران املاک، در حال حاضر همه خانه اولی ها و هم افرادی که به دنبال تعویض و خرید یک خانه بهتر هستند عموما به دنبال واحد هایی در بازه قیمتی ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می باشند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این واحد های مسکونی عموما دارای حداکثر ۷۰ متر مربع مساحت هستند و به ندرت امکان خرید واحد هایی بزرگتر با این بازه قیمتی میسر می شود. بیشتر واحد هایی که دارای مساحتی بیش از ۷۰ متر مربع هستند و در عین حال با چنین قیمت هایی عرضه می شوند یا در بافت های فرسوده قرار دارند و یا دارای عمر بنای بالایی هستند و به این واسطه با قیمت های پایین تری به دست خریدار می رسند.

آپارتمان هایی با قیمت 500 تا 800 میلیون تومان در پایتخت

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد