مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: رفاه بازنشستگان کشور به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان نظام می باشد. وی تصریح نمود: به عنوان یکی از مهم ترین برنامه هایی که برای بازنشستگان کشور در نظر گرفته شده است می توان به برنامه های لشگری و تأمین اجتماعی در راستای تأمین اعتباری به ارزش ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان جهت تهیه مسکن این قشر از جامعه اشاره نمود.

جمشید تقی زاده ضمن حضور در نشستی با اعضای هیئت مدیره کانون های بازنشستگی کشور، تصریح کرد: تا انتهای سال جاری به ۲۰۰ هزار از بازنشستگانی که در شهریور ماه امسال در نخستین مرحله ثبت نام به عمل آورده اند، تسهیلات ۵ میلیون تومانی واگذار خواهد شد، ضمن این که به ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که در بهمن ماه امسال برای اخذ وام اقدام کرده اند، در شش ماه ابتدایی سال آینده، تسهیلات مسکن پرداخت می شود.

به گفته این مقام مسئول در سال جاری ماهانه و بر اساس اولویت ها به ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر وام مسکن تعلق خواهد گرفت.

ایشان از مصوبه های مجلس در این خصوص اشاره کردند و تصریح نمودند: مجلس در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۸، اعتباری به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد تومان کنار گذاشته است. وی ادامه داد: این رقم نخست در لایحه به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان بود حال آن که در بر اساس موافقت هایی که از سوی نمایندگان مجلس به عمل آمد رشد را تجربه کرد. بر این اساس در ابتدای سال جاری نیز حقوق بازنشستگان با رشد ۱۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه گردید.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه ششم توسعه اشاره نمود و در این خصوص گفت: در این برنامه مقرر گردیده که هم اندازه با ۸۵ درصد از حقوق شاغلان دستگاه های دولتی، حقوق به بازنشستگان همان دستگاه اضافه شود.

تقی زاده صحبت هایش را این طور ادامه داد: در سال گذشته در زمینه حوزه درمان بازنشستگان، صندوق بازنشستگی کشوری و سهم بازنشستگان به یک میزان بود، این درحالی است که در سال جاری، صندوق به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان به سهم خود افزوده است، که این امر در عمل موجب شده سهم دولت در زمینه درمان بازنشستگان از ۵۰۰ میلیارد به رقم ۹۰۰ میلیارد ارتقا یابد درحالی که سهم بازنشستگان، همان ۵۰۰ میلیارد تومان گذشته باقی خواهد ماند.

ایشان در ادامه از فعالیت ها و عملکرد های این صندوق در زمینه تور های مسافرتی بازنشستگان سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: بررسی روند عملکرد این صندوق نشان می دهد، آنچه از سوی این صندوق برای سفر های زیارتی و سیاحتی طی ۵ سال گذشته لحاظ شده است چیزی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.

وی به تعداد سفر های صورت گرفته نیز اشاره ای داشتند و تصریح نمودند: بر اساس آمار ها تعداد سفر ها در سال گذشته، ۱۰۰ هزار نفر بوده است که استفاده کنندگان از این تور ها بازنشستگان و خانواده های آن ها بوده اند. وی ادامه داد: این رقم در سال جاری به ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

تقی زاده از تلاش هایی که در آینده به عمل خواهد آمد تا موانع موجود بر سر تصویب نهایی قانون مدیریت خدمات کشوری برداشته شوند سخن به میان آورد و تصریح نمود: این موانع را برطرف خواهیم کرد تا مشکلات و نیاز های بازنشستگان حذف شوند و مزایایی که برای کارمندان شاغل در نظر گرفته شده شامل حال بازنشستگان هم شود.

تقی زاده این طور ادامه داد: در راستای رسیدگی بهتر به مشکلاتی که با خانواده های بازنشستگان و این افراد همراه است، در سال آینده، دست به تشکیل فراکسیون بازنشستگان خواهیم زد، که به واسطه این فراکسیون، رسیدگی و پیگیری مشکلات مربوط به بازنشستگان و خانواده های آن ها سریع تر محقق خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه بحثِ قانونی شدن اقدامات کانون بازنشستگان جهت ارائه خدمت به بازنشستگان و خانواده های آن ها را به میان کشید و اظهار نمود: چنانچه این کانون ها ایجاد شوند و تقویت آن ها در دستور کار قرار بگیرد آنگاه، تعاونی هایی از خود بازنشستگان و خانواده هایشان در دلِ کانون ها ایجاد خواهند شد اختیارات مربوط به صندوق های بازنشستگی و دیگر صندوق های مربوطه به این کانون ها واگذار گردد.

به گفته تقی زاده تمام استان های کشور به استثنایِ ایلام مجهز به خانه امید بازنشستگان می باشند، از این رو از شهرداری ایلام درخواست کرد یکی از پارک های این شهر را در اختیار این صندوق بگذارد تا در راستای ایجاد خانه امید بازنشستگان، گام بردارد.

  • منبع خبر : فارس نیوز