قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، ضمن اشاره به این که تا انتهای سال جاری ۱۵۰ هزار مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: از میان شهر هایی که دارای جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر می باشند، عملکرد مربوط به ۱۴ استان در خصوص مسکن مهر، ۱۰۰ درصدی گزارش شده است.

احمد اصغری مهرآبادی، اذعان نمود: با توجه به چشم اندازی که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدوین شده و اطلاع رسانی شده است، روند تحویل و عرضه واحد های مسکونی مهر طی روز های گذشته، رشد قابل توجهی را شاهد بوده است که باید آن را به فال نیک گرفت. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی تکمیل واحد های مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ را خواستار شده اند و برنامه ریزی های لازم برای احقاق این مهم را خواستار شده اند.

ایشان عرضه و تحویل ۱۵۰ هزار واحد در سال جاری را به عنوان رسالت و وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواندند و اذعان نمودند: پس از این که این مهم ابلاغ گردید، جلساتی برگزار شد و سهم و وظیفه هر کدام از سازمان ها به دقت تعیین گردید. بر اساس گفته های اصغری مهرآبادی، بر اساس نتیجه جلسات برگزار شده، سهم شهر هایی که جمعیت آن ها بیش از ۲۵ هزار نفر برآورد شده است، ۸۴ هزار واحد می باشد، حال آن که این رقم برای شهر هایی که جمعیتشان زیر ۲۵ هزار نفر برآورد شده به ۱۶۶ هزار واحد می رسد. گفتنی است در شهر های جدید، ساخت ۵۰ هزار واحد بایستی در دستور کار قرار بگیرد که در مجموع از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که وظیفه هر کدام از سازمان ها با جزئیات مشخص شده است تصریح نمود: سازمان ملی زمین و مسکن، طی گزارشی که آخرین بار ارائه نموده است، تعداد واحد های تکمیل شده را ۸۲ هزار واحد اعلام نمود، که این رقم حاکی از آن است که نزدیک به ۹۸ درصد برنامه های طراحی شده محقق شده و به نتیجه رسیده اند.

ایشان با بیان این که روند ارائه و تحویل واحد های مسکونی در ماه های اخیر با شتاب و رشد قابل قبولی همراه بوده است، عنوان نمود: در ۴ ماه اخیر به طور متوسط، ۱۵ هزار واحد در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که بر این اساس انتظار می رود تا انتهای سال جاری، تحویل ۱۵۰ هزار واحد به متقاضیان عملی گردد.

احمد اصغری مهرآبادی با تأکید بر این که، تحویل واحد های مسکونی مهر باید به نوعی باشد که با فروش اقساطی آن ها هماهنگی داشته باشد اذعان نمود: در فرآیند مربوط به تحویل واحد های مسکونی مهر، آنچه بر تحویل ارجحیت دارد، فروش اقساطی است به این معنا که در وهله نخست، فروش اقساطی واحد ها عملی می گردد و پس از این که تقسیط انجام شد و اخذ دفترچه اقساط در دستور کار قرار گرفت، تحویل واحد ها عملی گردد. وی ادامه داد: برای این که شاهد موفقیت کامل در این امر باشیم لازم است، بررسی های لازم توسط ادارات کل عملی شود.

مهرآبادی با اشاره به این که در ابتدای امر نگرانی ها و دغدغه هایی وجود داشت مبنی بر این که با گران شدن بی رویه قیمت مصالح و دستمزد ها چه اتفاقی خواهد افتاد و این خوره به جانمان افتاده بود که نکند نیل به هدف عملی و محقق نگردد، عنوان کرد: با این حال همه چیز طبق برنامه پیش رفت و تلاش های همه جانبه در دستور کار قرار گرفت. مهرآبادی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه مسکن در ریاست جمهوری، مقرر گردید تا انتهای سال، ۱۰۷ هزار واحد مسکونی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد، منوط بر این که اعتبارات مصوب به ما واگذار گردد و از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد. وی ادامه داد: خوشحالیم از این که ۱۰۰ هزار مسکن را هم پشت سر گذاشته ایم و با این روند انتظار داریم تا انتهای سال ۱۵۰ هزار واحد را به دست متقاضیان برسانیم.

ایشان از استان هایی سخن به میان آوردند که تحقق عملکرد آن ها در این زمینه ۱۰۰ درصدی عنوان شده است. این استان ها به گفته مهرآبادی عبارت اند از: اردبیل، کرمانشاه، لرستان، گلستان، سمنان، کرمان، قم، خراسان رضوی، هرمزگان. وی ادامه داد: امید است دیگر استان ها هم با تلاش هایی که در دستور کار قرار می دهند در این عرصه موفق تر از قبل عمل کنند و بتوانند خود را به دیگر استان ها برسانند. وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که با تکمیل ۳۰ هزار واحد هایی که برای این استان ها در نظر گرفته شده است، تکلیف ۱۵۰ هزار واحد مشخص گردد.

بر اساس آنچه مهرآبادی عنوان کرد، از میان شهر هایی که جمعیت آن ها بالغ بر ۲۵ هزار نفر اعلام شده است، عملکرد و فعالیت ۱۴ استان، ۱۰۰ درصد بوده است و دیگر استان ها نیز در حال رسیدگی به این امر می باشند. وی افزود: در شهر های جدید لازم است اقدامات و فعالیت های جدی تری در دست انجام قرار بگیرد، تا بر اساس آنچه برنامه ریزی شده است، ساخت واحد ها به نقطه پایان برسد، با این حال بر اساس آنچه شورای اقتصاد مقاومتی و ادارات کل راه و شهرسازی عنوان کرده اند بایستی لیست واحد های تحویلی به آن ها داده شود تا در پس از کنترل و نظارت وارد سامانه اطلاعات شوند.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز