تویسرکانی، رئیس اداره ثبت املاک، ضمن حضور در جلسه رونمایی از پنجره واحد کسب و کار اظهار داشت: سازمان ثبت املاک با وظایف گسترده ای دست به گریبان است که از جمله آن ها می توان به ثبت شرکت ها اشاره نمود. وی افزود: باتوجه به این قدمت این سازمان به بیش از ۱۰۰ سال می رسد، تاکنون بیش از صد میلیون شرکت ها توسط این سازمان به ثبت رسیده اند.

ایشان در ادامه به اقدامات این سازمان طی ۴ سال گذشته اشاره نمود و تصریح کرد: این سازمان همواره تلاشش را کرده است تا زیرساخت های لازم را برای ثبت شرکت ها فراهم سازد ضمن این که زمینه لازم جهت سوابق عظیم در سامانه های مدرن را عملی نموده است. به گفته این مقام مسئول، تمام تلاش های انجام شده و اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته اند در راستای تبادل اطلاعات و ارائه بهترین خدمات به متقاضیان بوده اند. تویسرکانی ادامه داد: سال ها پیش شاید تعداد اوراق بهادار چاپی به ۱۰۰ میلیون می رسید اما با توجه به این که ساختار ها الکترونیکی شده اند این امر به مراتب راحت تر و با سرعت بیشتری اجرایی می گردد.

این مقام مسئول این طور صحبت هایش را ادامه داد: بر اساس پیشرفت هایی که حاصل شده است، سازمان ثبت اسناد این قابلیت را دارد که اطلاعات مربوط به شمار زیادی از شرکت ها را تنها در بازه ای یک روزه ثبت نماید. وی افزود: با این حال زمانی می توانیم به این مهم مبادرت ورزیم و آن را عملی سازیم که دستگاه های مربوط به اشخاص حقوقی بتوانند با یک مشارکت همه جانبه در این راستا گام بردارند و در این مسیر دوشادوش یکدیگر حرکت نمایند.

وی به ایجاد پنجره کسب و کار اشاره نمود و افزود: گاهی اوقات از شرکت هایی که صوری و یا کاغذی هستند یاد می شود این درحالی است که از نگاه سازمان ثبت، با توجه به شخصیت های حقوقی ایجاد شده، همچین چیزی وجود ندارد. تویسرکانی اظهار داشت: باید با در دست قرار دادن فرآیند های نظارتی و کنترلی، به اموری مبادرت ورزید که یک شخص حقوقی نتواند از چارچوب های مربوط به خودش خارج گردد و همزمان با ایجاد یک شخص خصوصی بلادرنگ، اطلاعات آن وارد دستگاه های متفاوت گردد.

وی ادامه داد: باتوجه به پیش بینی های انجام شده در خصوص اعتبار سنجی و نظارت بر شرکت ها چنانچه یک شرکت فعالیتی نداشته باشد، سازمان ثبت قادر است این شرکت را بلادرنگ منحل نموده و بلااثر نماید. وی ادامه داد در حوزه مدیریت فعالیت اشخاص حقوقی باید بتوانیم ضعف هایی که وجود دارند را از میان برداریم.

وی در پایان گفت: لازم است اقدامات سریع را به نوعی در دستور کار قرار داد که به عنوان نمونه در راستای ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از روش های الکترونیک و مدرن بهره برده شود تا بتوانیم خود را در تراز کشور های پیشرفته جهان بگنجانیم.

  • منبع خبر : تی نیوز