خرید آپارتمان

همانطور که می‌دانید در آغاز سال ۹۷ قیمت مسکن به صورت ناگهانی افزایش پیدا کرد و این سیر عودی تاکنون نیز ادامه داشت و اینطور پیش می‌رود که این افزای تا اواسط سال ۱۳۹۸ نیز افزایش پیدا کند. بازار مسکن در سال ۹۷ و به ویژه در بهمن ماه این سال به شدت آشفته بود و در همین آشفته بازار قیمت‌ها به صورت سرسام‌آور افزایش پیدا کرد. اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید در خرید آپارتمان مشارکت کنید، بهتر است که پیش از خرید آپارتمان به طور حتم نکاتی که در خرید باید مدنظر داشته باشید را چک کنید چراکه آپارتمان مانند لباس نیست که امروز بخرید و فردا بتوانید آن را عوض کنید.

نکته‌ای که در خرید آپارتمان باید مد نظر داشته باشید 1

نکاتی در مورد خرید آپارتمان

۱- به هزینه‌هایی که هنگام خرید آپارتمان باید به آن دقت کنید، هزینه‌های جانبی را نیز اضافه کنید. خرید خانه تنها شامل خرید آپارتمان نیست بلکه هزینه‌هایی مانند هزینه ثبت، هزینه‌های سند و همچنین کمیسیون مشاور املاک نیز وجود دارد.

۲- اینکه شما پیش از خرید؛ ماده‌ها، تبصره‌ها و قوانین را بررسی کنید در واقع بخش مهمی از عقد قرارداد به شمار می‌آید.

۳- سازه‌های ساختمان و همچنین مصالح را مورد بررسی قرار دهید. بهتر است که ساختمان شما توانایی مقابله در برابر حوادث طبیعی را داشته باشد.

۴- بهتر است که پیش از خرید برای بازدید ملک بروید، ممکن است که تعداد واحدهای آپارتمان به هیچ‌ وجه مورد پسند شما نباشد. تعداد مطلوب ۱۵ تا ۳۰ واحد برای هر آپارتمان یک میزان مطلوب است. کمتر از این میزان مدیریت را سخت خواهد کرد و همچنین اگر این عدد بیشتر شود طبقات شلوغ می‌شوند.

۵- واحدهای یک طبقه نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. ممکن است خانه‌ای که شما انتخاب کرده‌اید واحدهای زیادی داشته باشد و این واحدها روبروی هم قرار گرفته باشند. در بهترین حالت بهتر است که آپارتمان‌های تک واحدی را انتخاب کنید و یا آپارتمان‌هایی که راهروی آن‌ها مستقل است.

۶- سیستم گرمایش و همچنین سیستم تهویه آپارتمان را به درستی مورد بررسی قرار دهید، چراکه ممکن است این سیستم‌ها دارای عیب و ایرادهایی باشند که به راحتی رفع نشوند.

۷- نمای ساختمان شاید اولین چیزی باشد که نظر شما را به خود جلب می‌کند. بهتر است که در انتخاب نمای ساختمان خود نهایت دقت را به خرج دهید. در نظر متخصصین املاک، نماهایی مناسب هستند که از انواع سنگ‌هایی مانند گرانیت و … در آن‌ها استفاده شده است. چراکه این سنگ‌ها در عین کم‌هزینه بودن ساده و شیک هستند و همچنین تمیز کردن و شست و شوی آن نیز راحت است.

۸- نکته‌ی بعد در انتخاب مسکن چک کردن درب ورودی است. پله‌ها باید برای رفت و آمد استاندارد باشند.

۹- توجه به پله‌ها نکته‌ی دیگری است که در انتخاب مسکن حائز اهمیت است. پله‌ها باعث خطرات بسیاری می‌شوند و اینکه شما بتوانید مسکنی را انتخاب کنید که به گونه‌ای طراحی شده باشد که به کاهش خطرات و اتفاقات ناگوار کمک کند بسیار مهم است. اگر آپارتمان و یا منزل مورد نظر شما بیش از چهار طبقه دارد بهتر است که از آسانسور استفاده کنید.

۱۰- درب پارکینگ و اندازه پارکینگ یکی دیگر از عواملی است که باید به آن دقت کنید به خصوص در فصل سرما که می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

۱۱- بهتر است سعی شما در این باشد که خانه‌هایی که بیش از چهار طبقه دارند را بدون آسانسور خریداری نکنید. با انتخاب چنین منازلی به طور حتم باید بتوانید رنج بالا و پایین رفتن روزانه را تحمل کنید و علاوه بر سر و صدای مداوم، سر و صدای پا و پله‌نوردی را نیز تحمل کنید.

۱۲- بهتر است که پیش از خرید آپارتمان نقشه آپارتمان مورد نظر خود را به یک معمار نشان دهید و یا از متخصصین و مشاوران در این زمینه کمک بگیرید.

۱۳- اینکه می‌خواهید چه نوع کاربردی از منزل داشته باشید را بهتر است که در سند ذکر کنید.

۱۴- دقت داشته باشید که از مصرف انرژی در ساختمان به طور حتم سوال کنید. این امر به ویژه برای ساختمان‌هایی که آب و برق و گار جدا ندارند می‌تواند مشکل‌ساز شود، چراکه به مرور زمان ممکن است که شما هزینه زیادی را متقبل شوید.

۱۵- اینکه آپارتمان شما در مقابل اصوات چقدر عایق است نیز یکی از نکات مهمی که حین خرید آپارتمان باید به آن دقت کنید. اینکه آپارتمان شما تا چه حد در برابر صدا عایق باشد در نهایت آرامش شما را به همراه دارد چراکه اگر آپارتمانی که قصد خرید آن را دارید در مقابل صدا عایق نباشد به طور حتم دچار مشکل خواهید شد.