خرید آپارتمان

شاید شما هم قصد خرید آپارتمان در تهران را داشته باشد، در این صورت بهتر است بدانید که خرید آپارتمان در تهران به آن راحتی که تصور می‌کنید هم نیست. باید بدانید که خرید آپارتمان در هر نقطه از جهان و به ویژه در ایران از کارهایی محسوب می‌شود که نیاز به ریزه‌کاری‌های فراوان دارد. با توجه به اینکه قیمت مسکن هم اکنون هم به یک ثبات نسبی نرسیده است شاید بهترین راه برای اینکه بتوانید آپارتمان خوبی را خریداری کنید این است که پیش از خرید به تمامی نکاتی که باید توجه کنید.

18 نکته مهم برای خرید آپارتمان در تهران 1

نکات خرید آپارتمان در تهران

۱- آپارتمانی که انتخاب می‌کنید، بدون شک فضایی است که بیشتر روز خود را آنجا می‌گذرانید. بهتر است فضایی که بیشترین نورگیری را دارد اتاق خواب‌ها و نشیمن باشد، چراکه این‌ها فضاهایی هستند که قرار است اغلب اوقات در آنجا باشید. در مورد نور آشپزخانه نیز تمامی دقت خود را به کار ببرید چراکه باید حداقل نورگیری در این فضا موجود باشد.

۲- به کفپوش‌های آپارتمان و جنس آن‌ها دقت کنید.

۳- جنس کابین‌ها یکی دیگر از مواردی است که در خرید آپارتمان باید به آن دقت کنید. معمولاً کابینت‌های ام‌دی‌اف در مقایسه با سایرین از دوام بیشتری برخوردارند. مراقب باشید که تعداد کابینت‌ها برای شما کافی باشد.

۴- جنس دیوارپوش‌ها، شاید تصور کنید که در انتخاب و خرید آپارتمان نقشی ندارند اما در واقع باید به گونه‌ای باشند که قابل شست و شو باشند تا شما حداقل چندین سال از رنگ‌آمیزی و دردسرهای دیگر در امان باشید.

۵- شاید اگر شما می‌خواستید خانه‌ای اجاره کنید وضعیت لوله‌های آب و فاضلاب خیلی به شما مربوط نبود اما زمانیکه حرف خرید آپارتمان به میان می‌آید بهتر است که وضعیت آب و فاضلاب را هم چک کنید. چراکه احتمال اینکه آسیب دیده باشند بیشتر است، به خصوص اگر آپارتمان قدیمی ساخت باشد.

۶- اینکه آپارتمان شما بالکن داشته باشد یا خیر خیلی برای شما مهم نباشد اما به تدریج به اهمیت آن پی خواهید برد. جالب است بدانید که معمولاً برای کارهایی نظیر خشک کردن لباس‌ها، نگهداری دبه‌های ترشی و … نیازمند بالکن هستید.

۷- انباری جزء ضروریات خانه به شمار می‌آید، پس حتی اگر در فکر خرید آپارتمان هستید از انباری غافل نشوید.

۸- دقت داشته باشید فشار گاز و آب در طبقه‌های بالا چقدر است. اگر می‌خواهید آپارتمانی را خریداری کنید که در طبقه بالا است این موارد بسیار حائز اهمیت هستند.

۹- اینکه بهداشت ساختمان تا چه حد است بسیار در تامین آسایش و رفاه همگان موثر است. طراحی درست پلان‌ها، پنجره‌ها و … از عواملی است که بر این موضوع تاثیر می‌گذارد.

۱۰- پیش از خرید آپارتمان باید راجع به محله‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید تحقیق کنید. چراکه ممکن است پس از خرید دچار مشکل شوید.

۱۱- اینکه شما مطمئن شوید آپارتمانی که می‌خرید باعث حفظ محیط زیست خواهد شد و همچنین آلودگی‌های محیط زیستی نیز زیاد نشوند. همچنین باید دقت داشته باشید که آپارتمان شما در مقابل آتش‌سوزی ایمن باشد.

۱۲- سیستم‌های هشدار موردنظر را بررسی کنید و ببینید که آیا در زمان‌های خطر برای کار کردن آماده هستند و یا نقصی در آن‌ها وجود دارد.

۱۳- نقشه ساختمان را بررسی کنید و ببینید که آیا از نظر ایمنی و حفاظتی به خوبی ساخته شده است یا خیر. در حین خرید آپارتمان دقت داشته باشید که آپارتمان شما پله های اضطراری نیز داشته باشد.

۱۴- نقشه ساختمان را از نظر پارامتر های زیبایی و نمایی بررسی کنید.

۱۵- اینکه چه مصالحی در ساخت آپارتمان به کار رفته و به ویژه اینکه تا چه حد ایمن است بسیار حائز اهمیت است.

۱۶- بهتر است که پیش از خرید آپارتمان محل احداث ساختمان را نیز بررسی کنید و ببینید که آیا آپارتمان شما روی گسل واقع شده است یا خیر. همچنین باید ببینید که ساختمان شما تا چه حد در برابر زلزله مقاوم است. اینگونه آپارتمان‌هایی که مقاوم هستند معمولاً از لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر می‌باشند و همچنین باعث می‌شوند تا ساختمان چه از لحاظ خرید و نگهداری و چه از لحاظ زیبایی و نورگیر بودن و … کنترل شود.

۱۷- در شهرهای بزرگی نظیر شهر تهران معمولاً باید در بین آپارتمان‌هایی که چندین طبقه دارند یکی را انتخاب کنید. ممکن است که در این صورت تفاوت‌هایی در زمینه انتخاب طبقه به شمار بیاید.

۱۸- بهتر است که طبقه‌های بالاتر را برای خود انتخاب کنید، چراکه می‌توانید چشم اندازهای زیبا را از پنجره تماشا کنید. اما مطمئن باشید که این طبقه‌ها نیز مشکلات خاص خود را شامل م‌ شوند. امکان قرارگرفتن در زمان آتش‌سوزی و همچنین زلزله، از پله‌های اضطراری استفاده کمتری می‌شود.