فروش آپارتمان در تهران با توجه به شرایط کنونی حاکم بر بازار مسکن و همچنین کاهش معاملات خرید و فروش مسکن بسیار سخت و دشوار می‌باشد. افزایش قیمت مسکن باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. لازم به ذکر است که برای فروش واحد مسکونی خود بهتر است از طریق دفاتر مشاور املاک معتبر اقدام کنید. در حالت کلی فروش آپارتمان تهران به عوامل مختلفی مانند منطقه واقع شده، چند سال ساخت بودن آن و وضعیت بازار بستگی دارد.

نکات مهم برای فروش آپارتمان در تهران

بهتر است قبل از فروش آپارتمان خود یک مشاور املاک معتبر و با سابقه را پیدا کنید. زیرا این انتخاب تاثیر بسیار چشمگیری را بر فروش مناسب واحد مسکونی شما خواهد داشت. دفاتر مشاور املاک از طریق کارشناسان با تجربه و حرفه‌ایی خود یک قیمت را به طور کاملاً کارشناسی شده برای آپارتمان شما برآورد می‌کنند. زیرا این قیمت پیشنهادی از سوی شما به طور قابل توجهی بر روی فروش آپارتمان تهران تاثیرگذار خواهد بود. از سوی دیگر یک مشاور املاک معتبر دارای مشتریان زیادی می‌باشد که این امر باعث می‌شود شانس شما برای به فروش رساندن واحدهای مسکونی بیشتر شود.

یکی از نکاتی که در فروش آپارتمان تهران تاثیرگذار می‌باشد انجام تعمیرات قبل از فروش آن می‌باشد. بهتر است اگر مشکل و یا نقصی در ظاهر آپارتمان و وسایل آن وجود دارد به بهترین نحو برطرف شود. لازم است بدانید این هزینه‌هایی که شما انجام می‌دهید باعث می‌شود احتمال فروش آپارتمان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. زیرا بر طرف کردن ایرادهای آپارتمان در هنگام بازدید مشتری بر روی نظر او برای خرید آپارتمان بسیار موثر می‌باشد.

همچنین یکی دیگر از نکات مهم برای فروش آپارتمان در تهران این است که باید سعی کنید قیمتی را برای فروش در نظر بگیرید که از سوی کارشناسان با تجربه دفاتر املاک برآورد شده باشد.  زیرا هر چه قیمتی را که برای فروش در نظر می‌گیرید به طور منصفانه و کارشناسی شده باشد شانس فروش خانه را برای شما بیشتر خواهد کرد و به نوعی سبب افزایش مشتریان و خریداران برای آپارتمان شما می‌شود.

آشنایی با فروش آپارتمان تهران 3

شرایط فروش آپارتمان در تهران

در بعضی مواقع ممکن است مشتریانی برای خرید آپارتمان به شما مراجعه نمایند که مبلغ پیشنهادی آن‌ها مقداری کمتر از حد انتظاری باشد که شما دارید در این مواقع باید به طور منطقی برخورد کنید. زیرا این پیشنهاد آن‌ها نشان دهنده علاقه آن‌ها به آپارتمان شما می‌باشد که شما باید مدتی را صبر کنید و پیشنهاد جدید خود را با مقداری کمتر از مقدار قبلی به آن‌ها ارائه دهید و به نوعی به توافق با آن‌ها برسید.

همچنین بهتر است شرایط را برای مشتریان به بهترین نحو ممکن آماده کنید به گونه‌ایی که آن‌ها بتوانند به راحتی از تمام نقاط منزل شما بازدید کنند و در صورت مشاهده مشکل آن را به راحتی با شما در میان بگذارند. لازم به ذکر است که آگهی فروش آپارتمان را مناطق مختلف شهر تهران قرار دهید برای مثال اگر در مناطق پایین تهران زندگی می‌کنید بهتر است آگهی فروش آپارتمان را در مناطق بالای شهر نیز قرار دهید زیرا این کار باعث می‌شود کسانی که در مناطق بالای تهران زندگی و قدرت خرید در این مناطق را ندارند برای خرید به آن‌ها مراجعه کنند. همچنین اگر آپارتمان شما دارای چند سال ساخت می‌باشد برای بهتر به فروش رسیدن آن لازم است یکسری تعمیرات داخلی و تزیینی آن را انجام دهید.

آشنایی با فروش آپارتمان تهران 1

مقررات فروش آپارتمان در تهران

فروش آپارتمان در تهران تابع یکسری قوانین و مقررات خاصی می‌باشد که رعایت کردن آن‌ها باعث می‌شود بهترین نتیجه را برای فروشندگان به دنبال داشته باشد. یکی از مواردی که می‌تواند به شما کمک کند تا از قانونی بودن ملک مورد نظر به خوبی مطلع شوید مراجعه به دفترخانه‌ها می‌باشد با مراجعه به این دفاتر حتی می‌توانید از واقع شدن آپارتمان مورد نظر در طرح‌های جامع شهرداری به خوبی اطمینان پیدا کنید.

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بهتر است از رفتن و انجام معامله در دفاتر غیر قانونی و غیر مجاز به شدت خودداری نمایید. همچنین باید با خود مالک و یا نماینده او معامله را انجام دهید و پس از اطمینان کامل و بررسی مدارک او پول را پرداخت نمایید و در قبال پرداخت پول از او رسید دریافت کنید. در هنگام معامله یک کد رهگیری را دریافت خواهید کرد که دریافت این کد مانع از این می‌شود که ملک شما در معامله دیگری وارد نشود. ملک مورد نظر را با مشخصات مندرج در قولنامه با دقت خاصی بررسی نمایید.

سعی کنید موارد اصلی ملک را مانند نوع مصالح به کار رفته در آن، مشخصات کابینت، امکانات امنیتی و  نوع کفپوش را با ملک به طور کاملاً دقیقی مطابقت دهید. همچنین از انجام معامله با افراد مشکوک به شدت خودداری کنید، زیرا فروش آپارتمان تهران به چند نفر یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های کلاهبرداری محسوب می‌شود. سعی کنید در مورد ملک به خوبی تحقیق نمایید و اسیر چرب زبانی‌های بنگاه‌های مشاورین املاک نشوید. همچنین در هنگام معامله سعی کنید اعتماد بیجا نسبت به نزدیکان خود نداشته باشید.