شاید برای شما هم پیش آمده که در راهروهای دادگاه، خسته و ناراحت به دنبال دفاع از خود و حل دعاوی ملکی بوده‌اید. مشاوره حقوقی املاک و مستغلات این امکان را به شما می‌دهد تا با زمان‌بندی درست، به موقع و قاطع عمل کنید و حق خود را بازپس بگیرید. وب سایت ملکانا با دارا بودن وکلای خبره و پایه یک دادگستری می‌تواند در این امر به شما کمک زیادی کند.

در این مطلب می‌خواهیم با شما درباره مشاوره در زمینه دعاوی ملکی گروه ملکانا و موارد مورد نیاز در این موضوع صحبت کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مشاوره حقوقی املاک و مستغلات 1

مشاوره حقوقی املاک و مستغلات

موارد منجر به اختلاف در دادگاه در موضوع املاک، معمولاً در پرونده‌های مربوط به مالکیت و کلاهبرداری است. در اینگونه پرونده‌ها، شما می‌توانید برای حل موضوع و به نتیجه رساندن پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن، از وکلای کارکشته و حرفه‌ای استفاده کنید. خدمات حقوقی ملکانا در سه دسته مجزا توسط کارشناسان و وکلا به متقاضیان ارائه می‌شود.

مشاوره: در قسمت مشاوره حقوقی املاک شما می‌توانید جهت استفاده از خدمات حقوقی ملکانا، در مراحل تنظیم شکایت‌نامه و دادرسی، حل اختلاف و یا … با صحبت با وکلای حرفه‌ای ملکانا، کار خود را در حل پرونده‌های حقوقی در دادگاه راحت کنید. در این مشاوره با مطالعه جزئیات شکایت یا محل اختلاف شما، بهترین راهکارها برای احقاق حقوق شما بررسی و ارائه می‌شود.

در مشاوره حقوقی املاک و مستغلات، برای تنظیم اسناد برای انجام معاملات خرید، فروش، رهن، اجاره و … شما یا فرد مورد نظر باید دارای آگاهی حقوقی بالایی باشید. این دانش حقوقی معمولاً در نزد افراد عادی بسیار کمی در بازار مسکن وجود دارد و بهتر است با توجه به این موضوع، وکلای حرفه‌ای و مسلط به قوانین و ضوابط قضایی و حقوقی، این کار را انجام دهند. در این صورت شما احتمال پیشامد هرگونه نقص و ضعف در قرارداد را که بعدها موجب مشکلات حقوقی شود، از بین می‌برید.

انواع معاملات انجام شده شما در صورت مشاوره با وکلای حقوقی آگاه، ابتدا از نظر شرایط و آزادی ملک مورد نظر و سند آن بررسی شده و سپس در صورت تایید توسط وکلا برای امضای قرار داد در اسناد حقوقی معتبر تنظیم می‌شوند.

وکالت: اگر شما زمان و دانش پیگیری پرونده‌ها در دادگاه را ندارید، بهتر است این کار را به وکلای معتبر بسپارید. در مشاوره حقوقی املاک و مستغلات، یک وکیل پس از امضا قرارداد با شما، باید عهده دار تمام و کمال پرونده شما و پیگیری آن باشد.

البته شما باید دقت کنید حتی در صورتیکه دانش حقوقی بالایی دارید، ترجیحاً کار حل پرونده‌ها در دادگاه‌ها را به وکلا بسپارید. زیرا آن‌ها با زیر و بم قوانین و ضوابط به طور کامل آشنایی دارند و می‌توانند نظر و خواسته قاضی را برای تامین دلیل برای صدور رای به نفع شما تغییر دهند.

البته شما باید بدانید که در فرآیندهای حقوقی در زمینه بازار مسکن، شما قطعاً با ادارات مختلفی غیر از دادگستری نیز سر و کار خواهید داشت. اداراتی از جمله شهرداری، نظام مهندسی، ثبت اسناد، دارایی و … از جمله اداراتی هستند که شما در صورتیکه بخواهید خودتان کارهای آن‌ها را انجام دهید، باید حداقل برای هرکدام چندین بار به ادارات شلوغ آن ها مراجعه کنید.

وکلا با به عهده گرفتن پرونده و وکالت شما در مشاوره حقوقی املاک و مستغلات، در واقع شما را کاملاً آزاد کرده‌اند. در صورتیکه کار را به وکیلی معتبر سپرده باشید، می‌توانید با خیال راحت به کارهای دیگر خود برسید.

مشاوره حقوقی املاک و مستغلات 2

داوری: بخش دیگری از مشاوره حقوقی املاک و مستغلات، داوری است. شما می‌توانید در صورتیکه دادگاه از شما داور بخواهد و یا در شوراهای حل اختلاف پرونده داشته باشید، بهتر است از وکلا و نمایندگان مرتبط استفاده کنید. این نمایندگان با تسلط حقوقی خود در حوزه مسکن و املاک می‌توانند رای به ذی‌حق بودن طرفین دعوی دهند. این کارشناسان با بررسی کامل ابعاد پرونده‌ها، بازدیدهای حضوری، اسناد رسمی و معتبر و همچنین استعلام از نهادهای ذیربط، درباره املاک محل اختلاف نظرهای کارشناسی دقیقی ارائه می‌دهند.

گروه املاک ملکانا در سال‌های اخیر علاوه بر فعالیت حرفه‌ای و گسترده در زمینه خرید و فروش مسکن در شهر تهران و سایر مناطق، اقدام به استخدام وکلای کارکشته و حرفه‌ای برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ملکی مشتریان کرده است. هزینه‌های مشاوره در قسمت‌های مختلف در این مجموعه شامل داروی، وکالت و مشاوره، با توجه به شرایط، پیچیدگی و زمان صرف شده برای موضوع مورد نظر تعیین می‌شود. اما به طورکلی ملکانا همواره سعی داشته است تا همانند بخش خرید و فروش، در این قسمت نیز بهترین و ارزان‌ترین راهکارها را در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی املاک و مستغلات با ما تماس بگیرید.