آمار و ارقام منتشر شده در خصوص قیمت مسکن در پاریس حاکی از آن است که رشد قیمت مسکن در این کشور در مقایسه با سال گذشته به ۵٫۷ درصد رسیده است.

آمار ها نشان می دهند قیمت مسکن در پایتخت فرانسه رشد را تجربه کرده است و در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵٫۷ درصدی را شاهد بوده است.

گزارشات ارائه شده نشان می دهند قیمت مسکن در پاریس با رشدی بی سابقه همراه شده و آن طور که به نظر می آید در آستانه کاهش و ارزان شدن قرار ندارد. کارشناسان ادعا می کنند در این کشور رکود در حال اتفاق است و شرایط به طور پیوسته در حال بدتر شدن است.

بر اساس آمار های ارائه شده خرید مسکن در پاریس در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال گذشته اش با رشد ۵٫۷ درصدی همراه بوده که افرادی که خواهان تهیه مسکن در بخش های مرکزی پاریس بودند ناچار به پرداخت ۹۷۵۰ یورو معادل ۱۱۱۰۰ دلار به ازای هر متر مربع بوده اند. بر این اساس، قیمت اعلام شده به ازای هر متر مربع از واحد مسکونی ۴۴۴۰۰۰ دلار گزارش شده است.

بیشترین قیمت پیشنهادی برای واحد های مسکونی به ازای هر متر مربع حداکثر ۱۱ هزار دلار می باشد، بر اساس آخرین آمار ها قیمت اعلام شده برای هر متر واحد مسکونی در منطقه اودین پاریس به ۱۷۴۱۰ یورو می رسد که معادل ۱۹۸۰۰ دلار می شود و حکایت از رشد ۲۸٫۳ درصدی دارد.

این طور که ادعا می کنند قیمت واحد های مسکونی در حومه پاریس از واحد هایی که در مرکز این کشور واقع شده اند چیزی نزدیک به ۴۰ درصد ارزان تر هستند با این حال قیت چنین واحد هایی نیز در مقایسه با سال گذشته رشد ۴٫۵ درصدی را شاهد بوده است. بر اساس برآورد های انجام شده میانگین قیمت مسکن به ازای هر متر مربع در منطقه لی دی فرنس، ۶۸۰۰ دلار یا ۵۹۷۰ یورو می باشد.

بر اساس آمار ها حجم معاملات مسکن نیز به دنبال گرانی های اخیر، با کاهش همراه بوده است و افت ۵ درصدی را پشت سر گذاشته است. این طور که مشخص است سال ۲۰۱۷ در پاریس، سال رونق مسکن بوده است.

با این حال بر اساس پیش بینی های انجام شده نوید می دهند شرایط در سال ۲۰۱۹ حتی بدتر شود. عده ای عنوان می کنند طلسم اتفاقات سال گذشته شکسته می شود و قیمت ها حتی رشد بیشتری را در ماه های آتی تجربه خواهند کرد.

  • منبع خبر : شهرخبر