مدیرعامل بانک مسکن، با اشاره به این که در سال آینده با رشد قیمت مسکن دست به گریبان نخواهیم بود عنوان کرد: در تابستان سال آینده شاهد نهایی کردن زنجیره تأمین مالی مسکن خواهیم بود. به گفته این مقام مسئول، بر این اساس هزینه های مربوط با ساخت و ساز واحد های مسکونی افت را تجربه خواهند کرد و تا سی درصد کاهش خواهند یافت.

ابوالقاسم رحیمی انارکی، با بیان این که ایجاد زنجیره تأمین مالی مسکن به افت قیمت ساخت و ساز واحد های مسکونی منتهی می گردد، اظهار داشت: ساخت این زنجیره در دست انجام قرار دارد و قسمتی از آن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد و پیاده سازی خواهد کرد. وی ادامه داد: این امید وجود دارد که تا انتهای سال، پیاده سازی و عملیاتی کردن آن در دستور کار قرار گیرد.

ایشان از تأسیس شرکتی جدید خبر دادند و تصریح نمودند: چنانچه ساخت این شرکت محقق گردد آنگاه تا انتهای سال شاهد عملیاتی شدن این طرح خواهیم بود و اگر این مهم اتفاق نیفتد آنگاه لازم است منتظر بمانیم تا تأسیس شرکت انجام شود.

در تابستان سال ۹۸ شاهد نهایی شدن زنجیره تأمین مسکن خواهیم بود

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، زنجیره تأمین مسکن در تابستان سال آینده نهایی می گردد. وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود در تابستان سال آینده بتوانیم این طرح را در دست اجرا قرار داده و آن را به طور کامل عملیاتی نماییم.

رحیمی انارکی توضیحاتی هم در خصوص قیمت گذاری مسکن در سال آینده ارائه نمودند و اظهار داشتند: در سال آینده شاهد رشد قیمت مسکن نخواهیم بود چرا که به واسطه گران شدن واحد های مسکونی، قدرت خریداران به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته است، از این رو رشد قیمت در سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

وی بار دیگر رشد قیمت در سال آینده را بعید و دور از انتظار قلمداد کرد و اظهار داشت: انتظار می رود رشد قیمت مسکن از نرخ تورم هم کمتر باشد.

رحیمی انارکی با اشاره به این که در راستای بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، سرمایه ای به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است، تصریح نمود: این مبلغ به منزله این است که این رقم از بدهی های ما برای مسکن مهر کم شده است.

وی میزان بدهی بانک مسکن در راستای طرح مسکن مهر را معادل ۳۹۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح نمود: با تصویب طرحی که در مجلس اتفاق افتاد، ۵۰ هزار میلیارد ریال از این بدهی کسر می گردد.

طراحی طرح زنجیره تأمین مالی مسکن، با مشارکت و همکاری همه جانبه بانک مسکن و دیگر نهاد های مربوطه در دست انجام می باشد که به گفته متولیان آن، با اجرایی شدن آن در نهایت شاهد افت ۳۰ درصدی هزینه ساخت و ساز مسکن خواهیم بود.

  • منبع خبر : شهرخبر