سید موسی خادمی، عنوان کرد: طرح مسکن مهر در استان لرستان تا اواخر شهریور ماه سال آینده به پایان خواهد رسید.

خادمی ضمن حضور در جلسه شورای مسکن لرستان که با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشور در طرح مسکن مهر برگزار شده بود، اظهار داشت: طرح مسکن مهر به عنوان یک طرح ملی حائز اهمیت است و انتظار می رود همه ما برای احقاق و پیشرفت آن تلاش کنیم و مشارکت های همه جانبه را در دستور کارمان قرار دهیم، از این رو بر اساس پیش بینی های انجام شده امید است طرح مسکن مهر در استان لرستان تا انتهای شهریور ماه سال آینده به نقطه پایان برسد.

به گفته این مقام مسئول، تعداد واحد هایی که با مشکلات و مسائل حقوقی دست به گریبان هستند به ۷۳۰ مورد می رسد که در حال حاضر پرونده آن ها در دادگاه ها در دست بررسی قرار دارد و انتظار می رود در آینده ای نزدیک مسائل و مشکلات حقوقی مربوط به آن ها حل و فصل گردد.

خادمی اظهار داشت: تعداد واحد های مسکونی موجود در این استان به یک هزار و ۷۷۴ مورد می رسد که برای آن ها متقاضی وجود دارد با این حال اجرای این طرح با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس تصمیماتی که در این جلسه اخذ گردید، مقرر شد تمام واحد های مسکونی مهر تا انتهای شهریور ماه سال جاری در اختیار متقاضیان و خریداران قرار بگیرند.

ایشان به واحد های مسکونی که برای ساخت در پلدختر در نظر گرفته اند اشاره نمودند و اظهار داشتند: جانمایی اولیه این واحد ها با مشکلاتی همراه است که ساخت واحد ها را با مسائلی دست به گریبان کرده اند. وی افزود: این سایت مسکن مهر در جریان و مسیر رودخانه احداث شده است و علت این مشکل عدم اجرای اقدامات درست و کارشناسی شده در حین انجام این پروژه بوده است.

ایشان صحبت هایشان را این طور ادامه دادند: به هنگام بارندگی های شدید، این سایت دچار مشکل می گردد که برای حل آن ها باید به روش های پایه ای دست زد و آبخیزداری را در قسمت های بالادستی به مرحله اجرا رساند تا مانع از ورود و نفوذ آب به این قسمت ها گردد.

وی به راه حلی کوتاه مدت نیز اشاره نمود و اذعان کرد: به عنوان یک راه حل آسان که به مدتی کوتاه نیاز دارد می توان باید آب را به شیوه ای مناسب از سایت مسکن مهر در پلدختر منحرف نمود.

به گفته این مقام مسئول، بر اساس جلسه برگزار شده، وزارتخانه ۵۰ درصد از هزینه مربوط به منحرف کردن آب را عهده دار خواهد شد و آن را پرداخت خواهد نمود.

  • منبع خبر : برنا نیوز