همایشی در مشهد با حضور مدیران عالی و مدیرعامل بانک مهر اقتصاد برگزار گردید که بر اساس گزارشات ارائه شده این همایش مربوط به روسای ادارات امور شعب منطقه ۳ این بانک بوده است. استان های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، قزوین، گلستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و همچنین کرمانشاه برگزار گردید.

سید ضیاء ایمانی به عنوان مدیرعامل این بانک با اشاره به این که بانک ها لازم است فعالیت های بنگاه داری را کنار بگذارند تصریح نمود: فروش اموال مازاد از مهم ترین اقداماتی است که برای نیل به این هدف در دستور کار قرار می گیرد. وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد در سال جاری بخش قابل توجهی از اموال و املاک مازاد خود را به فروش رسانده است که بهره وری این بانک را از آنچه انتظار می رفت نیز بالاتر برد.

ایشان به عنوان یکی دیگر از سیاست های مهم این بانک به وصول مطالبات معوق اشاره نمودند و اظهار داشتند: با توجه به مشارکت های همه جانبه و تلاش های بی مضایقه ای که از سوی روسای ادارات امور شعب استان ها، مدیران بانک و کارکنان شعب به عمل آمده، میزان ذخیره مطالبات معوق بانک با افت ۳۰۰ میلیارد ریالی همراه بوده است که می توان ادعا کرد در زمینه فروش املاک مازاد هم موفق به ارائه عملکرد خوبی شدیم و بیشتر املاک و اموال مازاد این بانک تعیین تکلیف گشتند و وضعیتشان مشخص گردید.

وی به عنوان یکی از راهبرد هایی که بانک مهر اقتصاد در سال جاری به آن متکی بوده است، کنترل نقدینگی را نام برد و عنوان کرد: میزان سپرده های این بانک در سال ۹۷ به ۶ هزار میلیارد ریال ارتقا پیدا کرد که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی خبر می دهد. وی افزود: از نخستین روز سال جاری تا انتهای بهمن ماه، در حوزه مانده مصارف، رشد ۲۶ درصدی مشاهده شده است ضمن این که در حجم مصارف جهش ۱۳ درصدی به چشم خورده است.

وی به عنوان مهم ترین ابزاری که در پیشرفت و پیشبرد اهداف این بانک دخیل بوده است، مشارکت و روحیه اعضا را نام برد و اذعان نمود: در سال جاری اقدامات ارزشمندی در حوزه سرمایه انسانی این بانک صورت گرفت به طوری که قرارداد کارمندان بانک عموما از یکساله به بلند مدت و دائم، ارتقا پیدا کرد. وی از دیگر راهکار هایی که در دست انجام قرار گرفته است رونمایی کرد و اظهار نمود: از دیگر اقدامات می توان به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و عقد قرارداد های ۵ ساله با همکارانی که به صورت شرکتی مشغول به فعالیت هستند را نام برد. این مقام مسئول افزود: با وجود تمام موانعی که موجود بود با این حال تلاش هایی صورت گرفت و وضعیت کارکنان پاره وقت حقوقی، به وصول مطالبات تمام وقت تبدیل گشت که این مهم در راستای رفع خواسته همکاران و کارمندان عملی شده است.

ایشان اظهار داشتند: مطالبی که در همایش های منطقه ای عنوان می شود از پایه ترین مواردی هستند که پایه و اساس همایش های سراسری بانک را در بر می گیرند ضمن این که تبادل نظر هایی که با همکاران صورت می گیرد و نقطه نظرات آن ها برای سیاست گذاری ها در سال ۹۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان صحبت هایش اذعان نمود: امید است در آینده، کاهش هزینه ها مشاهده گردد و تسهیلات بیش از پیش پربازده و مثمرثمر واقع شوند تا بر این اساس و با توجه به تلاش های همه جانبه ای که از سوی همکاران صورت می گیرد شاهد قدرت بیشتر بانک و اجرای بهتر عملکرد و فعالیت ها باشیم.

  • منبع خبر : تی نیوز