فروش مسکن

فروش مسکن امروزه به دلیل شرایط حاکم بر بازار مسکن و نوسانات آن به امری سخت و دشوار تبدیل شده است. به طوریکه در سال جاری شاهد رشد ۹۰ درصدی قیمت مسکن بوده‌ایم و بازار مسکن دچار یک تورم شده است. این در حالی است که در سال جاری بدون آنکه شاهد رشد درآمد افراد باشیم بازار مسکن به یک جولانگاه قیمت تبدیل شده است و قدرت خرید مردم به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. همچنین بهتر است بدانید که قدرت خرید مردم یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در زمینه فروش واحدهای مسکونی به شمار می‌آید که در شرایط کنونی این قدرت خرید به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. لازم به ذکر است که بخش مسکن یک بخش آسیب‌پذیری می‌باشد که همواره تحت تاثیر نوسانات بازار سکه و ارز می‌باشد.

آشنایی با فروش مسکن و روش‌های آن 2

روش‌های موثر در فروش مسکن

همانطور که می‌دانید برای اینکه یک مشاور املاک به خوبی بتواند اقدام به فروش واحدهای مسکونی نماید بهتر است با یکسری تکنیک‌ها و روش‌ها برای فروش آشنایی لازم را داشته باشند. زیرا امروزه فروش واحدهای مسکونی که از نیازهای اساسی جامعه به شمار می‌آید شاهد رقابت های بسیار زیادی بوده است. در واقع یادگیری این روش‌ها و تکنیک‌ها برای مشاوران املاک سود زیادی را به دنبال خواهد داشت.

یکی از تکنیک‌های فروش مسکن این است که دانسته‌های خود را نباید به رخ مشتریان بکشید و سعی کنید بیشتر حرف‌های مشتری را با دقت خاصی گوش دهید و بیشتر شنونده باشید تا به راحتی بتوانید نیازهای آن‌ها را شناسایی و ملک مورد نظر را برای آن‌ها به بهترین نحو پیدا کنید. همچنین بهتر است ملک را به خوبی به مشتریان نشان دهید تا خود مشتری با توجه به آنکه مشاهده می‌کند اقدام به تصمیم‌گیری نماید در واقع بهتر است مزیت‌های خانه مورد نظر را درست و به گونه‌ای تعریف نمایید که در واقعیت وجود دارد و از اغراق و دروغ به شدت خودداری کنید تا در آینده با مشتری دچار مشکل نشوید.

یکی دیگر از تکنیک‌های فروش واحدهای مسکونی صداقت فروشنده است. لازم به ذکر است که مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسئله در هر زمینه‌ی کاری صداقت می‌باشد. در واقع اگر در زمینه فروش واحدهای مسکونی از اغراق و بزرگ‌نمایی بیش از حد و یا دروغ استفاده کنید. شاید در مرحله اول سود بسیاری را در این زمینه به دست آورید اما بعد از گذشت زمان مشتری به عدم صداقت شما و مشکلاتی که در مسکن وجود دارد به مرور زمان پی خواهد برد و مشکلاتی را برای شما پیش خواهد آورد.  بهتر است بدانید صداقت داشتن باعث کسب روزی و جذب مشتریان بیشتری خواهد شد.

یکی دیگر از تکنیک‌های مهم و قابل توجه دیگر دوری از غرور و عجله در فروش مسکن می‌باشد. زیرا نداشتن غرور باعث می‌شود روز به روز دانش و آگاهی‌های خود را بیشتر کنید و به اطلاعات خود در زمینه خرید و فروش واحدهای مسکونی به طور چشمگیری بیفزاید. همچنین در هنگام فروش مسکن بهتر است صبور باشید و از عجله دوری کنید زیرا این عجله باعث می‌شود قوانین مربوط به فروش را سهواً نادیده بگیرید و آن‌ها را به درستی انجام ندهید. همچنین یکی دیگر از تکنیک‌های فروش واحدهای مسکونی این است که با توجه به نیاز مشتری اقدام به فروش نمایید تا بتوانید یک پروژه‌ی مهم و موفقیت‌آمیز را به پایان برسانید.

آشنایی با فروش مسکن و روش‌های آن 3

عوامل تاثیرگذار بر فروش مسکن

همانطور که می‌دانید کاهش قیمت مسکن یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر روی فروش مسکن می باشد. هرچه قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند به تبع آن نیز فروش واحدهای مسکونی افزایش پیدا می‌کند. همچنین قیمت‌هایی که بنگاه‌های املاک بر روی واحدهای مسکونی می‌گذارند تاثیر چشمگیری بر روی فروش مسکن خواهد داشت. هرچه که قیمت‌ها منصفانه و کارشناسی شده باشد نتیجه بهتری بر روی فروش واحدهای مسکونی خواهد گذاشت. همچنین ساخت و سازهای خانه‌های قدیمی و کلنگی به نوعی دارای تاثیری مهمی بر روی فروش واحدهای مسکونی می‌باشد، در واقع امروزه واحدهای مسکونی زیادی ساخته و توسط شرکت‌ها پیش‌فروش می‌شوند که این مساله روند فروش واحدهای مسکونی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که دارای تاثیر قابل توجهی بر روی فروش واحدهای مسکونی می‌باشد، برابر بودن میزان عرضه و تقاضا می‌باشد. در این مواقع قیمت مسکن افزایش چندانی نخواهد داشت و به تبع آن فروش مسکن افزایش پیدا می‌کند.

در واقع خانه‌های خالی بیشتر مالکان، فروش مسکن را تحت تاثیر قرار می‎دهند. همچنین ساخت آپارتمان‌های زیاد به افزایش فروش واحدهای مسکونی  کمک شایانی خواهد داشت. بهتراست بدانید که قیمت مصالح ساختمانی نیز به طور چشمگیری بر روی فروش واحدهای مسکونی تاثیرگذار خواهد بود، در واقع هرچند که قیمت مصالح ساختمانی پایین‌تر باشد به همان اندازه فروش واحدهای مسکونی نیز افزایش خواهد یافت.