استاندار گیلان با بیان این که برای اجرای طرح های محرومیت زدایی نیاز به مشارکت های همه جانبه بخش های مختلف و تلاش های مضاعف وجود دارد، تصریح نمود: ظرفیت ها و قابلیت های طبیعی زیادی در استان گیلان وجود دارد که با شناسایی و استفاده حداکثری از آن ها می توان، اشتغال زایی را رونق بخشید و بیکاری را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مصطفی سالاری ضمن حضور در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت زدایی سپاه در استان، از تمام تلاش هایی که تاکنون در این عرصه برای زدودن محرومیت ها صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد و تصریح نمود: مردم نیازمند یک زندگی مرفه هستند، زندگی که در آن اشتغال و شرایط اقتصادی مناسب باشد و نیاز های مسکن و خدمات روبنایی و زیربنایی آن ها ترفیع گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: استان گیلان در راستای ساخت واحد مسکونی برای مددجویان پیشتاز شد و فعالیتش را خیلی زود استارت زد. به گفته این مقام مسئول، تلاش های انجام شده به واسطه حمایت هایی بوده است که از طرف سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد، مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بنیاد مسکن بوده است. وی اظهار داشت: با مشارکت های بعمل آمده از این نهاد ها، تاکنون گام های ارزشمندی برداشته شده است و پروژه هایی در حال احداث هستندکه شاهد پیشرفت و پیشبرد جوانب آن ها هستیم.

ایشان با بیان این که تمام مناطق محروم به آب و برق و همچنین مراکز درمانی، آموزشی و بهداشتی نیاز دارند گفت: تاکنون تلاش های ارزشمندی در راستای تحقق این اهداف در شهر ها و روستا ها به عمل آمده است.

استاندار گیلان ضمن تشکر از اقدامات ارزشمندی که انجام شده است تصریح نمود: با تمام تلاش های ارزشمندی که حاصل شده با این حال باز هم نواقصی وجود دارد که برای رفع آن ها باید کوشید.

ایشان به یکی از مشکلات در حوزه کسب و کار در استان های مختلف اشاره کردند و تصریح نمودند: با توجه به پتانسیل ها و قابلیت هایی که برای رفع مشکل بیکاری وجود دارد، می توانیم در این راستا گام برداریم و این سمت را نشانه بگیریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در استان گیلان ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری، مرز های زمینی و دریایی، سواحل و همچنین صنایع سلولزی وجود دارد و لازم است با کمک گرفتن از این موهبت های الهی که به صورت طبیعی در استان وجود دارند برای ریشه کن کردن بیکاری استفاده نماییم.

گیلان در ماه های مختلف میزبان حجم بالای مسافران است

ایشان اشاره کردند: در زمینه کشاورزی جا برای کار زیاد است و زمینه های مختلفی وجود دارند که کماکان به آن ها ورود پیدا نکرده ایم. وی با بیان این که ظرف ۵۰ تا ۱۰۰ سال اخیر سطح کشاورزی در استان تغییری را شاهد نبوده این امر را یک نقص خواندند و عنوان کردند: لازم است در این مسیر اقداماتی صورت بگیرد.

این نماینده عالی اظهار داشت: به زعم این که بهبود کیفیت را در حوزه های مختلف به عینه مشاهده کرده ایم با این حال در زمینه کشاورزی چنین نبوده است که باید تلاش ها و برنامه ریزی هایی در این راستا انجام بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که استان گیلان در مناسبت های مختلف میزبان حجم زیادی از مسافران و گردشگران است بایستی تلاش هایی انجام گیرد و با ارائه خدمات اقامتی و تفریحی سعی در ایجاد اشتغال و درآمد زایی نماییم.

استاندار گیلان به پتانسیل هایی به دلیل وجود ساحل هم اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به این که این استان یک استان مرزی شناخته می شود می توان برای افزایش سود کسب و کار مردم گام های ارزشمندی برداشت و برای نیل به این هدف همه بخش ها اعم از قضایی، نظارتی، امنیتی و اجرایی بایستی دست به کار شوند.

به گفته استاندار گیلان اجرای طرح هایی همچون اقامتگاه های بومگردی، آب بندان ها، شناگاه ها و طرح گیل پارک در این راستا مثمرثمر خواهد بود، که می تواند کسب و کار مردم را رونق ببخشد و بر درآمد آن ها بیفزاید که همین اوامر هم تلاش هایی در راستای محرومیت زدایی هستند.

ایشان به ضرورت آموزش هم اشاره کردند و افزودند: لازم است باید آموزش هایی در زمینه گردشگری به مردم داده شود تا بتوانند در حوزه گردشگری فعالیت های خود را ارتقا ببخشند، که این امر نه تنها منجر به حضور آن ها در خدمات مختلف می شود بلکه فرهنگ بومی محلی گیلان را هم حفظ می کند.

ایشان در پایان افزودند: در گیلان این امکان وجود دارد که بدون متکی شدن به منابع دولتی، شغل هایی را برای روستاییان لحاظ نماییم که این امر مانع از مهاجرت کردن مردم روستا به شهر می شود و از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.

  • منبع خبر : تی نیوز