اگر به دنبال این هستید که با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بتوانید به خرید خانه ای در تهران دست بزنید لازم است در شهر های پرند، قرچک، ملارد، هشتگرد و پاکدشت به دنبال خرید واحد مسکونی باشید. چنانچه دارای پول بیشتری هستید با کمک گرفتن از وام هم می توان صاحب خانه ای در شهرک اندیشه شد.

بررسی های انجام شده در خصوص خرید واحد های مسکونی در تهران، حاکی از آن است که قیمت مسکن در کرج، تهران و لواسان به میزان قابل توجهی رشد را تجربه کرده است این در حالی است که در شهر هایی که اطراف تهران قرار دارند، رشد قیمت مسکن به مراتب کمتر گزارش شده است و با هزینه های کمتری می توان صاحب مسکن شد. با در اختیار داشتن بودجه ای مابین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان می توان در شهر هایی همچون پاکدشت، ملارد، هشتگرد، ورامین، پرند و قرچک دست به خرید واحد های حیاط دار قدیمی زد و صاحب مسکن شد.

ارزان ترین واحد های مسکونی را در هشتگرد خریداری نمایید

به زعم این که هشتگرد با استقبال و محبوبیت خوبی در میان خریداران مسکن همراه بود، اما همزمان با شلوغ شدن قزوین تهران، واحد های واقع در هشتگرد به مراتب محبوبیت خود را از دست دادند و بازار مسکن در این شهر جدید سرد و کم مشتری شد. در شرایط کنونی شهر هشتگرد به عنوان ارزان ترین شهر برای خرید مسکن شناخته می شود. عده ای عنوان می کنند همزمان با افتتاح مترو، بر محبوبیت هشتگرد مجددا افزوده می شود و قیمت واحد های مسکونی در این شهر جدید، رشد را تجربه می نماید. بر اساس بررسی های انجام شده با در اختیار داشتن ۵۰ میلیون تومان هزینه می توان در شهر جدید هشتگرد صاحب واحد مسکونی شد. بر اساس آمار های ارائه شده قیمت واحد مسکونی مهر در فاز ۷، ۶۰ میلیون تومان می باشد و با کنار گذاشتن این هزینه می شود صاحب یک واحد مسکونی مهر گردید. در دیگر فاز های هشتگرد امکان تهیه مسکن با قیمت ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان میسر می باشد.

در پاکدشت قیمت واحد های مسکونی به چه صورت است؟

از دیگر شهر هایی که برای خرید مسکن مناسب قلمداد می شود، پاکدشت است. برای خرید آپارتمانی ۵۰ متری با ۱۰ سال ساخت در پاکدشت لازم است ۷۵ میلیون تومان هزینه کنار گذاشته شود، این درحالی است که قیمت عنوان شده برای خرید واحدی در نقشینه پاکدشت، چنانچه ۶۵ متر مساحت و ۱۰ سال عمر بنا داشته باشد، باید ۱۳۵ میلیون تومان هزینه کرد. فروش آپارتمانی ۹۰ متری که نوساز قلمداد می شود و در شهرک مدائن پاکدشت قرار گرفته است، با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان صورت می گیرد. در واوان اسلامشهر قیمت گزارش شده برای فروش آپارتمانی با ۱۵ سال ساخت و ۵۵ متر زیربنا ۱۳۰ میلیون تومان برآورد شده است ضمن این که سوئیتی ۳۳ متری در همین منطقه از پاکدشت با قیمت ۵۸ میلیون تومان معامله می شود. چنانچه دارای ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه هستید می توانید به دنبال خانه های ۶۰ متری و حتی بالاتر در قرچک باشید. البته برخی از قیمت های عنوان شده در سایت های فروش املاک کذایی هستند که باید مراقب بود.

قیمت آپارتمان در لواسان نجومی است

به نظر می رسد قیمت های اعلام شده برای مسکن و واحد های آپارتمانی در لواسان به دور از قاعده و اصولند. جدای از این که ویلا های لاکچری در این منطقه زیادند که برخی از آن ها دارای مجوز هستند و تعدادی هم از مجوز بی بهره اند، نرخ های اعلام شده برای واحد های مسکونی در این منطقه از بسیاری نقاط تهران گران تر است، به عنوان نمونه می توان به آپارتمانی با ۱۵۵ متر مساحت و ۲ سال عمر بنا اشاره کرد که که با قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است در حالی چنین ارقامی اعلام می شوند که قیمت فروش واحد هایی در آپادانا ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است یا در ازگل و آهنگ به ترتیب ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

دومین شهر گران کرج است

با مشاهده قیمت های عنوان شده برای واحد های مسکونی در کرج به قیمت هایی برخورد می کنیم که مساوی با قیمت های ارائه شده برای واحد هایی در قسمت های میانی تهرانند. آپارتمانی با ۱۷۰ متر مساحت و ۲ سال ساخت در عظیمیه کرج با قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفته است، قیمت عنوان شده برای واحدی مشابه در قسمت های شمالی تهران، بیش از ۲ میلیارد تومان می باشد. با این حال در قسمت های جنوبی تهران به سختی می توان واحدی با مشخصات مشابه پیدا کرد. در شهریار و شهرک جدید اندیشه که در جنوب غربی تهران قرار دارند، قیمت واحد های مسکونی از کرج پایین تر است، با این وجود چنین خانه هایی از نظر قیمت در جایگاه سوم قرار گرفته اند. آپارتمانی با ۶۰ متر مربع مساحت و ۱۵ سال عمر بنا، در محله شهریار با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان معامله شده است و آپارتمانی ۵۹ متری در فاز یک اندیشه، ۲۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است، چنانچه بتوانید ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان کنار بگذارید آن گاه با استفاده از تسهیلات مسکن و متوسل شدن به راهکار هایی مثل رهن مسکن خواهید توانست در اندیشه واحدی خریداری کنید.

قیمت آپارتمان در پردیس با رشد همراه بوده است

پردیس از دیگر شهر های جدید اطراف تهران است که دارای هوای خوب و فاصله اندک با تهران است، این شهر به عنوان چهارمین شهر گران در تهران شناخته می شود، تا سال گذشته می شد با ۶۰ میلیون تومان پول واحدی در پردیس خریداری کرد اما همان خانه بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان ارزش گذاری می شود. قیمت های اعلام شده در فاز ۱۱ بر اساس این که زمان تحویل آن ها چه موقع باشد از ۱۶۰ میلیون تومان تا ۲۴۵ میلیون تومان متفاوت است، ضمن این که در فاز ۸ برای خرید واحد هایی با متراژ های بالاتر بایستی هزینه بیشتری پرداخت گردد.

بعد از کرج، اسلامشهر به عنوان پرجمعیت ترین شهر شناخته می شود

تهران و کرج دارای ۵۸ شهر می باشند، بر اساس سرشماری هایی که در سال ۹۵ به عمل آمده، جمعیت تهران و کرج به ترتیب ۸ میلیون و ۶۹۳ هزار نفر و ۱ میلیون و ۵۹۲ هزار نفر برآورد شده است، این رقم نشان می دهد در بازه ای ۵ ساله از سال ۹۰ تا سال ۹۵، جمعیت کرج با کاهش ۲۲ هزار نفری همراه شده است. پس از تهران و کرج، اسلامشهر با ۴۴۸ هزار نفر جمعیت در جایگاه سوم قرار گرفته است، جایگاه بعدی مربوط به شهریار است که جمعیت ۳۰۹ هزار نفری برای آن در نظر گرفته شده است، در قدس ۳۰۹ هزار نفر زندگی می کنند در ملارد این رقم به ۲۸۱ هزار نفر می رسد، گلستان ۲۳۹ هزار نفر جمعیت دارد و پاکدشت و قرچک با ۲۳۶ هزار نفر و ۲۳۱ هزار نفر در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

مروری بر آخرین وضعیت شهر های جدید

بر اساس پیش بینی های انجام شده سه شهر جدید هشتگرد، پردیس و پرند مقصد مهاجرت های بعدی مردم هستند. بر اساس گزارش های ارائه شده میزان جمعیت شهر های جدید در سال های اخیر با رشد همراه بوده است، به طوری که جمعیت این شهر ها از سال ۸۵ تا ۹۵ با رشد ۱۰٫۶ درصد همراه گشته و در مقایسه با متوسط رشد شهر های کشور، ۸٫۵ برابر بیشتر است. بر اساس آمار ها اعلام شده، جمعیت افراد در هشتگرد جدید و قدیم ۱۵۰ هزار نفر می باشد، که در این میان هشتگرد و پرند دارای شرایط بهتری هستند و خدمات زیرساختی مربوط به آن ها بهتر گزارش شده است. به گفته برخی افراد در آینده ای نزدیک هشتگرد دارای مترو می شود، ضمن این که مترو فرودگاه امام به سمت پرند هم در انتظار اختصاص بودجه مورد نظر است، علاوه بر این شهر جدید پردیس هم فاقد مترو می باشد با این حال اجرای آن در دستور کار قرار دارد و قرارداد هایی با پیمانکاران به امضا رسیده است، انتظار می رود ظرف ۴ سال آینده دیگر پروژه قطار برقی در پردیس هم به نقطه پایان برسد.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد