پنجشنبه مورخ ۱۷ اسفند ماه، با حضور محمد اسلامی، ۶۲۰ واحد مسکونی شهری به همراه چند پروژه دیگر افتتاح گردید. براساس آمار منتشر شده، هزینه ساخت و احداث این واحد ها یک هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال بوده است.

از دیگر طرح های افتتاح شده در حضور محمد اسلامی، ۸۰۰ واحد مسکونی مهر و ۱۹ نیروگاه خورشیدی بنیاد مسکن خراسان رضوی بوده است ضمن این که با حضور این مقام مسئول، مراسم کلنگ زنی احداث ۶۲۱ مسکن تحت نام صبا، اجرایی گردید.

وزیر راه و شهرسازی در خلالِ این مراسم عنوان کرد: بر اساس لایحه بودجه سال ۹۸، از سوی دولت در راستای احداث واحد های مسکونی و راه اندازی پروژه های مرتبط از سوی دولت هزینه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است که این پیشنهاد توسط مجلس به تصویب رسید.

ایشان عنوان کردند: برنامه هایی که به صورت مطالبات جمعی هستند از اهمیت و ارزش بالایی برخوردارند، که یکی از آن ها را می توان تولید و ساخت واحد های مسکونی به ویژه برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه خطاب کرد. وی ادامه داد: برای نیل به این هدف ساخت ۴۰۰ هزار مسکن را در دستور کار قرار داده ایم ضمن این که بر اساس برآورد های انجام شده به زودی تکمیل ۵۰۰ هزار مسکن مهر نیز در شهرستان ها عملی و پیاده سازی خواهد گردید.

ایشان اذعان نمودند: لازم است تولید واحد های مسکونی به گونه ای رقم بخورد که متناسب با نیاز جامعه به ویژه اقشار کم درآمد باشد و ادامه دادند: نخستین گام از طرح ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در کشور، احداث ۱۰۰ هزار مسکن در کشور می باشد که امروز بهره برداری از ۶۲۰ واحد آن عملیاتی گردید.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: زمانی که ارائه تسهیلات، عرضه زمین و واگذاری مجوز های لازم را در کنار یکدیگر قرار دهیم، دیگر احتیاجی به بودجه های دولتی نخواهیم داشت و برنامه های این وزارت در راستای ساخت واحد های مسکونی پیش خواهند رفت.

به گفته این مقام مسئول تمام طرح هایی که نقشی در کمرنگ کردن آسیب های اجتماعی ندارند و یا به مهار بافت های فرسوده منجر نمی شوند از میان برداشته شده اند و به جای آن ها از طرح هایی رونمایی شده است که بازآفرینی شهری خطاب می شود.

به گفته این مقام مسئول در راستای بازآفرینی واحد های شهری، تعداد ۹ هزار مسکن در دست بازآفرینی و بازسازی قرار دارند که سبب می شود شهرنشینی با تأثیرات قابل توجهی همراه گردد و حاشیه نشینی در شهر ها مهار گردد.

اسلامی با اشاره به این که تعداد شهر های جدید در کشور در حال حاضر ۲۱ عدد است تصریح کرد: اما این رقم کافی نیست و لازم است تعداد شهر های جدید بیشتری به این مجموعه اضافه شوند. وی این طور ادامه داد: واگذاری زمین، ایجاد مشوق های لازم به عنوان مهم ترین سیاست های وزارت راه و شهرسازی شناخته می شود که به واسطه این امر تولید مسکن جان می گیرد و افزایش می یابد و قیمت مسکن ثبات را تجربه می کند.

ایشان عنوان کردند ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در سطح کشور و پروژه های مربوط به بازآفرینی شهری تا انتهای سال ۹۹ به نقطه پایان خواهند رسید.

  • منبع خبر : شهرخبر