به گفته رئیس شورای شهر بوشهر، تاکنون جذب ۱۳۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری عملی گشته است و انتظار می رود تا انتهای سال رقم ۳۵ میلیارد تومان به این میزان افزوده شود. وی عنوان کرد: بودجه ۱۶۵ میلیارد تومانی شهرداری به تصویب رسیده است.

ابوذر دهدار ضمن حضور در نشست علنی شورای شهر بوشهر، اذعان نمود: بر اساس تلاش های صورت گرفته، پیاده سازی خیابانی ۱۶ متری حدفاصل خیابان بهمنی به خیابان شهید ماهینی در دست اجرا قرار خواهد گرفت که با نام گذر همجوار عمارت ملک شناخته می شود.

ایشان ضمن اشاره به این که انتهای این خیابان ۵ مجتمع تجاری با قدمت بالا و ارزشمند به چشم می خورند، اظهار داشتند: بر اساس موافقت ۸ عضو از شورای شهر، بازگشایی این خیابان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی بوشهر عنوان کرد: مالکیت این گذر مربوط به دولت می باشد و نمایندگی آن بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی است، از این رو متصرفان، فاقد هر نوع مالکیتی هستند اما با توجه به قانون نحوه تقویم املاک مورد نظر شهرداری ها و همچنین قانونی که در خصوص نحوه خرید املاک و اراضی مقرر گردیده است، لازم است حق کسبه کاملا دقیق برآورد گردد.

دهدار صحبت هایش را این طور ادامه داد: بر اساس نظریه هیئت کارشناسی دادگستری، تعداد حق کسبه ای که در این گذر پیش بینی شده است به ۱۹۸ میلیون تومان می رسد که لازم است بر اساس قوانین و مقررات وضع شده تمام و کمال به حساب ۵ کاسب، این محل ریخته شود.

ایشان از اطلاع رسانی در خصوص زمان بازگشایی این خیابان سخن گفتند و تصریح نمودند: بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار می رود بازگشایی این خیابان پس از انجام مقدمات مربوطه در سال آینده عملیاتی گردد.

رئیس شورای شهر بوشهر اذعان نمود: اصلاحیه متمم بودجه سال ۹۷ در حال بررسی است و بر این اساس مقرر گردید این مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان باشد.

وی در پایان صحبت هایش به میزان بودجه جذب شده شهرداری بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون میزان بودجه جذب شده به ۱۳۰ میلیارد تومان می رسد ضمن این که بر اساس برآورد های صورت گرفته انتظار می رود ۳۵ میلیارد تومان دیگر تا انتهای سال جاری به این مبلغ اضافه شود. ایشان در خصوص تعداد جلسات برگزار شده برای بررسی لایحه بودجه شهرداری بندر بوشهر در سال ۹۸ نیز توضیحاتی ارائه نمودند و عنوان کردند: برای بررسی این لایحه ۹۸، تعداد جلسات کارشناسی شده ۳۴ مورد بوده است که تعداد جلسات برگزار شده در شهرداری به ۲۰ مورد می رسد و ۱۴ جلسه نیز در صحن علنی شورا و همچنین کمیسیون های تخصصی برگزار گشته است.

  • منبع خبر : تی نیوز