عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: واسطه های ملکی این روز ها نقش های بسیار پررنگی را ایفا می کنند تا آنجا که به شکل صوری معاملات را انجام می دهند و این امر سبب می شود قیمت مسکن همچنان بالا بماند و ارزان شدن در کارش نباشد.

مجید کیانپور ضمن اشاره به این که دلالان و واسطه گران بر سونامی به راه افتاده در بازار مسکن موج سواری می کنند اظهار داشت: این روز ها پایِ دلالان حتی به سایت های اینترنتی هم باز شده و این عامل سبب شده دلالان و واسطه گران نقش پررنگ تری در بازار مسکن داشته باشند.

نماینده مردم دورود و ازنا ادامه داد: بازار مسکن در ماه ها و سال های اخیر بهترین راه برای کسب درآمد و سود بوده است که همین عامل پایِ سفته بازان و دلالان را به این عرصه باز کرده است و حضورشان را برجسته تر از قبل نموده است اما درحالی این اتفاق می افتد که بازار نباید به عنوان یک کالای سرمایه ای مورد استفاده قرار گیرد.

دلالان قیمت مسکن را در اوج نگه می دارند

این مقام مسئول صحبت هایش را این طور ادامه داد: امروز نقش واسطه ها در بازار مسکن بیشتر از گذشته شده است به طوری که برخی از آن ها کاملا صوری دست به انجام معاملات مسکن می زنند تا از این طریق بتوانند قیمت مسکن را همواره در صدر قرار دهند.

کیانپور افزود: در شرایط فعلی سایت فروش املاک به ابزاری تبدیل شده است که واسطه های ملکی از آن استفاده می کنند تا بتوانند به شکل شبکه ای، قیمت ها را یک شبه به سقف برسانند.

سایت های فروش مسکن باید مدیریت شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: لازم است سایت های فروش را ساماندهی کنیم و آن ها را به مدیریت و کنترل خود درآوریم. عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: چنانچه بتوانیم این سایت ها را کنترل نماییم آنگاه بی تردید قیمت مسکن و شرایط بازار مسکن را هم مدیریت و کنترل خواهیم کرد. وی تصریح نمود: همه مشکلاتی که در بازار مسکن وجود دارند مربوط به وجود سایت های فروش املاک نیستند با این حال باید ادعا کنیم با کنترل آن ها می توان شاهد ساماندهی بازار مسکن هم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: این سایت های فروش همچون نردبان هایی هستند که دلالان و واسطه های ملکی به سادگی از آن ها بالا می روند و عرصه را بر خریداران مسکن تنگ می نمایند. وی با اشاره به این که دلالان بر قیمت مسکن اثر می گذارند و به رشد قیمت دامن می زنند اظهار داشت: لازم است دستگاه های نظارتی و قضایی وارد عمل شوند و با اقدامات این سایت ها مقابله نمایند.