غلامحسین خانی به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، در خصوص پرونده تعمیر و مقاوم سازی واحد های مسکونی زلزله زده سر پل ذهاب، توضیحاتی ارائه نمود و اظهار داشت: مقام سازی آن دست از واحد های که بر عهده استان اصفهان بوده است ظرف یکسال آینده به نقطه پایان خواهد رسید.

ایشان در ادامه از اعداد و ارقام کمک گرفتند و تصریح نمودند: تعهد ستاد بازسازی استان اصفهان، تعمیر ۱۲ هزار واحد زلزله زده در سر پل ذهاب بوده است که تا اواخر دی ماه سال جاری چیزی حدود به ۱۱ هزار و ۵۰۰ مسکن تعمیر و بازسازی شدند. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: تعدادی از این واحد های مسکونی با مشکلات حقوقی دست به گریبان بوده اند که از جمله این مشکلات می توان به انحصار وراثت اشاره کرد و لازم است مالکان شرایط آن ها را دنبال کرده و به حل و فصل مشکلات موجود بپردازند.

به گفته این مقام مسئول، این سازمان بازسازی، مقاوم سازی۹۰۰ مسکن را عهده دار شده بوده است که چیزی قریب به ۵۰۰ واحد تاکنون مقاوم سازی شده اند و واحد های باقی مانده تا انتهای سال جاری در اختیار مالکان قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان تصریح نمود: تعهد این سازمان ساخت ۷ هزار مسکن در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب بوده است و اظهار داشت: از جمله پرونده های تشکیل شده برای احداث واحد های مسکونی می توان به اختصاص ۲۰ هزار پرونده برای مالکان این واحد های مسکونی اشاره کرد ضمن این که حدود به ۵ هزار پرونده نیز برای مستأجران و فاقد مسکن تشکیل شده است که در این راستا تسهیلاتی به اعتبار ۷۳۰ میلیون ریال مورد بهره وری قرار خواهد گرفت که از این رقم ۵۰۰ میلیون ریال به صورت وام قرض الحسنه بوده و مابقی بلاعوض می باشد.