حبیب الله طاهرخانی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، عنوان کرد: کارگاه متروی پرند فعال می شود.

حبیب الله طاهرخانی با اشاره به این که متروی فرودگاه امام خمینی (ره)، شهر جدید پرند مجددا راه اندازی شده است تصریح کرد: بر اساس توافق هایی که با شهرداری به عمل آمده، قسمتی از بودجه مورد نیاز جهت تکمیل متروی فرودگاه امام پرند از محل سازمان بودجه و برنامه تهیه و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بخشی دیگر از این منابع از محل شرکت عمران شهر های جدید تهیه خواهد شد که این شرکت از منابع داخلی اش این اعتبار را تأمین می نماید. از این رو کارگاه مترو پس از این که چند سال منفعل و غیرفعال بوده است مجددا فعال خواهد شد و راه اندازی خواهد گشت. ایشان در خصوص پیشرفت هایی که در انجام این پروژه عاید شده است هم توضیحاتی ارائه نمود و تصریح کرد: قسمت سیویل و روسازی خط مترو، به نقطه پایان رسیده است اما ایستگاه مربوط به آن کماکان نیازمند رسیدگی و انجام امور مربوطه است.

ایشان به عنوان محور اصلی به سیگنالینگ و تأمین برق اشاره نمودند و تصریح کردند: لازم است این امور هم با سرعت بالا در دستور کار قرار بگیرند و عملیاتی گردند. وی ادامه داد: تاکنون مشکلات مربوط به ۵۳۰۰ واحد مسکونی دارای مشکلات حقوقی برطرف گشته است و بر این اساس تعداد متقاضیان این واحد ها با تعداد آنان که در سامانه پردیس ثبت نام کرده اند سر به سر شده است. طاهرخانی در ادامه صحبت هایش از رفع مشکلات مربوط به برخی از مالکان واحد های مسکونی پردیس سخن به میان آورد و تصریح نمود: این تعداد از متقاضیان با این که در سامانه برای واحد ها ثبت نام کرده بودند اما به دلیل مشکلات حقوقی موجود نمی توانستند در راستای اخذ آن ها گام بردارند. به گفته طاهرخانی، مشکل مربوط به این دست از افراد حل شده و میزان واحد های عرضه شده با متقاضیانی که در سامانه مسکن مهر نام نویسی کرده اند برابری می کند.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد