صدیف بدری به عنوان سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، عنوان کرد: مشکلات زیر ساختی واحد های مسکونی مهر و مسائلی که در رابطه با برق و گاز وجود دارد ظرف دو سال آینده به نقطه پایان خواهد رسید ضمن این که بر اساس قیمت های کارشناسی اقدامات مربوط به فروش و انتقال مالکیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صدیف بدری ضمن اشاره به این که طی سال های اخیر واحد های مسکونی مهر با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده اند تصریح کرد: تمام مشکلات مربوط به زیرساخت واحد های مسکونی مهر و آب و برق آن ها ظرف دو سال آینده به نقطه پایان خواهد رسید ضمن این که بر اساس قیمت های کارشناسی شده برای فروش و انتقال مالکیت این واحد ها اقداماتی انجام خواهد گردید.

ایشان در ادامه به گران بودن واحد های مسکونی اشاره کردند و تصریح نمودند: در حال حاضر آن چه در بازار مسکن به چشم می خورد قیمت حبابی است، که یکی از مهم ترین دلایلی که به این امر منتهی شده است، گران بودن قیمت مصالح ساختمانی می باشد. وی ادامه داد: باید نظارت ها و کنترل های دقیق تری در این خصوص انجام بگیرد چرا که در شرایط کنونی مردم با این قدرت خرید هرگز نمی توانند در راستای خرید واحد های مسکونی گام بردارند.

در کشور ۴۰۰ هزار مسکن ساخته می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: تاکنون تلاش هایی برای توسعه و افزایش تولید مسکن در کشور به مرحله اجرا رسیده است و بر اساس برنامه ریزی هایی که وزارت راه و شهرسازی انجام داده است، ظرف دو سال آینده شاهد ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در کشور خواهیم بود که به عنوان اقدامی مؤثر و اثرگذار از آن یاد می شود.

به بیان این مقام مسئول تسهیلاتی ۱۲ تا ۱۵ ساله به این واحد های مسکونی ارائه خواهد شد که بهره آن ها ۶ تا ۸ درصد برآورد شده است، ضمن این که جامعه هدف این دست از واحد ها اقشار کم درآمد جامعه می باشند، از این رو انتظار می رود دولت برنامه های لازم را برای عملیاتی کردن این طرح در نظر بگیرد و به ساخت واحد ها به زودی مبادرت ورزد.

وی افزود: ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در شهر های جدید اتفاق خواهد افتاد، ضمن این که ۲۰۰ هزار واحد دیگر در بافت های فرسوده عملیاتی خواهند شد و ۱۰۰ هزار واحد دیگر توسط واحد های حمایتی به مرحله اجرا خواهند رسید.

  • منبع خبر : تی نیوز