ناهید خداکرمی به عنوان یکی از اعضای شورای شهر تهران از قرارگیری بدهی های شهرداری، املاک واگذار شده و تهاتر های به عمل آمده توسط این نهاد روی سامانه در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در خصوص چگونگی رسیدگی به تخلفات انجام شده توسط شهرداری پیشین تهران عنوان کرد: امور مربوط به مسائل و مشکلات مالی شهرداری، باری است که بر دوشِ کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قرار دارد و نفوذ پیدا کردن به این موارد کار صعب و دشواری قلمداد می شود. این مقام مسئول صحبت هایش را این طور ادامه داد: با این حال همه ما شاهد بی نظمی های مالی و گاها لاابالی گری های در حوزه هزینه کرد ها هستیم که نمی توان مُهر باطل بر آن زد.

ایشان عنوان کردند: شهرداری همواره به بانک شهر به مثابه یک قلک می نگریست و کمبود هایی که موجود بودند از طریق این بانک جبران می شدند، که این عامل زمینه ساز بدهی بزرگ شهرداری گردید که این روز ها شاهدش هستیم. این مقام مسئول ادامه داد: تهاتری های انجام شده از سوی شهرداری سؤالات و پرسش های زیادی را مطرح کرده است، که تاکنون کسی پاسخگوی این سؤالات نبوده است و فساد های انجام شده در حوزه مالی و دیگر بخش های شهرداری به قدری پیچیده است که نمی توان به سادگی به تذکراتی که در صحن شورای شهر تهران داده می شود پاسخ داد و این امر از هیچکس پوشیده نیست.

ایشان اظهار داشتند: این مسئولان بانک شهر و مدیران مربوطه هستند که باید پاسخگوی چنین سؤالاتی باشند ضمن این که به زودی لیست بدهی های شهرداری و تهاتر های انجام شده و اموالی که واگذار شده است بر سامانه شفافیت قرار می گیرد تا همه چیز مشخص گردد و شفاف سازی شود. این مقام مسئول افزود: گاها درخصوص گزارشاتی که ما ارائه می دهیم عنوان می کنند این گزارشات محرمانه است و نباید آن ها را فاش کرد، این درحالی است که مردم انتظار دارند گزارشات و نتیجه عملکرد ها در اختیارشان قرار بگیرد. وی ادامه داد: هر جا که می رویم مورد بازخواست قرار می گیریم و از ما سؤال می شود که چرا هیچ گزارشی ارائه نمی دهیم و مطلبی عنوان نمی کنیم، با این حال امید است مراجع قضایی و نهاد های مربوطه به این امور رسیدگی کنند و پاسخ بی نظمی های موجود را بیابند.

ایشان درباره تهاتر هایی که از سوی شهرداری صورت گرفته و نقشی که شرکت جهان در این مورد داشته است اظهار داشتند: تعداد بانک ها و شرکت هایی که در این مهم دخیل بوده اند زیاد است، که از جمله آن ها می توان به ارزش گذاری های نجومی که بر روی برخی از ملک ها انجام شده اشاره کرد و از این ملک در راستای دریافت وام استفاده شده است ضمن این که اقساط آن مغفول مانده اند و هیچ قسطی پرداخت نشده است، که همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا پیچیدگی های موجود بیش از پیش نمود پیدا کنند و تمام نگاه ها را به سمت خود جلب نمایند.

ایشان در پاسخ به کسانی که توضیحات بیشتری در خصوص شرکت جهان خواستار شدند اذعان نمود: ابهاماتی که موجودند همگی در ارتباط با هم می باشند و این امکان مهیا نیست که تنها درباره یکی از موارد موجود سخن بگوییم و مثلا درباره این مسئله صحبت کنیم که معاملاتی با قیمت های غیرمعقول انجام گرفته اند.

ایشان با بیان این که گزارش های منتشر شده به سال ۹۵ بر می گردند، تصریح کرد: چنانچه این گزارشات را مطالعه کنید جواب خیلی از پرسش ها را می توان پیدا کرد، ضمن این که کند و کاو کردن گزارش هایی که در سامانه بانک مرکزی ارائه گردیده است بسیاری از موارد را شفاف و واضح می کند. وی افزود: گاها درخصوص همین گزارش ها نقطه نظراتمان را عنوان می کنیم اما باز هم تهدید می شویم.

  • منبع خبر : تی نیوز