سید ابوالفضل موسوی بیوکی به عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: امید است ساخت و تحویل واحد های مسکن مهر ظرف دو سال آینده به پایان برسد تا بتوانیم طرح های جدیدی در دستور کار قرار دهیم و به امور تازه ای مبادرت ورزیم.

ایشان در ادامه صحبت هایشان در خصوص نحوه پیشرفت پروژه مسکن مهر توضیحاتی ارائه نمودند و اظهار کردند: بر اساس برنامه ریزی هایی که تاکنون انجام شده است انتظار می رود ساخت واحد های مسکونی مهر تا سال ۹۹ به نقطه پایان برسد.

۴۰۰ هزار مسکن مهر باقی مانده است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس اظهار داشت: در شرایط کنونی وضعیت و شرایط پروژه مسکن مهر کاملا واضح و روشن می باشد و با توجه به گزارش هایی که ارائه شده است تکمیل ۴۰۰ هزار مسکن مهر در دست بررسی قرار دارد.

باید بودجه مورد نظر به طرح مسکن مهر، تخصیص پیدا کند

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: از نظر بنده مهم ترین عاملی که به تکمیل واحد های مسکونی مهر کمک می کند و سبب می شود این واحد ها در زمان مقرر در اختیار متقاضیان و خریداران واحد های مسکونی قرار بگیرند، اختصاص بودجه مناسب و در نظر گرفتن اعتبار لازم برای ساخت و تکمیل آن هاست.

به گفته این مقام مسئول تعداد واحد هایی که با مشکلات زیر ساختی دست به گریبان هستند به ۲۵۰ هزار واحد می رسد، که لازمه تکمیل کردن چنین واحد هایی در نظر گرفتن میزان بودجه بسیار زیادی است، از این رو بر اساس لایحه بودجه سال ۹۸، وزارت راه و شهرسازی این حق را دارد که از محل اعتبارات داخلی خود در راستای ساخت واحد های مسکونی اقدام کند و به این مهم مبادرت ورزد.

سرمایه بانک مسکن در سال ۹۸ زیاد خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: در بودجه ای که برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است، سرمایه بانک مسکن افزایش خواهد یافت که از این طریق می توان راهکار هایی را برای افزایش بودجه مورد نیاز تکمیل واحد های مسکونی مهر در نظر گرفت و تکمیل این واحد ها را چند گام به جلو سوق داد.

اتمام مسکن مهر در سال ۹۹ الزامی است

وی با اشاره به این که تکمیل واحد های مسکونی مهر لازم است در سال ۹۹ به نقطه پایان برسد، اظهار داشت: استارت این پروژه به دولت نهم بر می گردد و کماکان تکمیل آن ها اجرایی نشده است، حال اگر تکمیل این واحد ها از سال ۹۹ هم فراتر رود، مشکلاتی در این عرصه پیش خواهد آمد. وی افزود: امید است ظرف دو سال آینده تکمیل این واحد های مسکونی مهر تمام شود و راه برای اجرای پروژه های جدید و تازه باز شود.

  • منبع خبر : شهرخبر