هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی وضعیت قیمت مسکن در تهران و خدود قیمت می‌باشد. آیا می‌دانید در هر منطقه از شهر تهران وضعیت قیمت آپارتمان و مسکن چگونه است؟ آیا می‌خواهید قیمت ملک مورد نظر خود در تهران را به طور واقعی پیدا کنید؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

بررسی وضعیت قیمت مسکن در تهران

برای انجام مقایسه و بررسی قیمت املاک بین مناطق ۲۲ گانه تهران، ما نیاز به حدود قیمت‌هایی دقیق و حساب شده، با محاسبه ملاحظات و شرایط قیمتی هر منطقه داریم. با دارا بودن چنین اطلاعات و محدوده قیمت‌هایی می‌توانیم در کنار دلایل و شرایط هر منطقه به تعیین وضعیت قیمت مسکن در منطقه مذکور بپردازیم.

برای این کار چندین راه وجود دارد. شما می‌توانید چندین روز وقت خود را اختصاص داده و در بین مناطق مختلف تهران و از مشاورین املاک در هر منطقه سوال کنید. البته یادتان باشد ممکن است قیمت‌های هر مشاور املاک با دیگری فرق داشته باشد. شما باید در پوشش یک خریدار این کار را انجام دهید. در هر منطقه بعد از پرسش از چند مشاور املاک، حدود قیمت میانگین و نزدیک به قیمت واقعی و عرف منطقه مورد نظر به دست می‌آورید.

اما این کار، هم از حوصله بسیاری از افراد خارج است و هم زمان فراوانی از افراد برای فهم وضعیت قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران می‌گیرد. گروه املاک ملکانا با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش و انجام معاملات مسکن و املاک در تهران، یکی از بزرگترین و معتبرترین مشاورین املاک در کشور است. این مجموعه برای سهولت شما در بررسی وضعیت قیمت مسکن در تهران، ابزار آنلاین و دقیق را طراحی کرده است. در این ابزار برای هر منطقه از تهران قیمتی متناسب با عرف منطقه در نظر گرفته شده است. همچنین این برنامه قادر است برای دارا بودن یا نبودن پارکینگ، آسانسور و … و یا سن و سال ساختمان، قیمت آن را براساس واقعیت تعیین کند.

بررسی وضعیت قیمت مسکن در تهران 1

برای این منظور می‌خواهیم با استفاده از این ابزار به روز و قدرتمند، قیمت یک ملک ۱۰۰ متری نوساز در یک ساختمان ۵ طبقه، حاضر در طبقه یک و با تعداد یک واحد در هر طبقه به اضافه پارکینگ و آسانسور؛ در مناطق مختلف تهران مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

خواجه نصیرحقوقی، خیابان جلالی: این آپارتمان در منطقه مذکور در شهر تهران درون طرح ترافیک و طرح زوج و فرد است. این ملک با چنین شرایطی تقریباً نزدیک به ۹۲۰ تا ۹۸۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت. در صورت رهن، قیمت این ملک بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان خواهد بود. با توجه به شرایط ملکی این منطقه و البته با در نظر گرفتن حضور این منطقه در طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، خرید و معامله این ملک توصیه می‌شود. زیرا براساس پیش‌بینی‌های احتمالی و شواهد منطقه‌ای؛ قیمت مسکن در این محله، قطعاً افزایش خواهد داشت. تا ۶ ماه آینده، افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیونی و تا سال آینده ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیونی برای چنین شرایطی مسکونی در این منطقه پیش‌بینی می‌شود.

محله باغ فیض- خیابان خجسته پور: ملک مورد نظر در محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد نیست. قیمت این آپارتمان با توجه به شرایطی که دارد، بین ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. هزینه رهن این ملک بین ۳۱۵ تا ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود. توجه کنید که محله مذکور با توجه به عدم حضور در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، یک مکان مناسب برای رفت و آمد می‌باشد. البته در کنار این عامل، شما باید بدانید که قیمت ملک در این ناحیه قطعاً در سال‌های آینده نیز با افزایش قیمت همراه خواهد بود. قطعاً افزایش قیمت ۲۰۰ میلیونی با توجه به روند کنونی برای یک سال آینده این ملک، حداقل مقدار تغییر خواهد بود.

محله نیلوفر- شهید قندی؛ خیابان افشار جوان: آپارتمان مورد نظر در صورت وجود برای معامله در شهر تهران، در محدوده طرح ترافیک نیست اما در منطقه طرح زوج و فرد قرار دارد. قیمت چنین ملکی با متراژ و شرایط مذکور، رقمی بین ۱ میلیارد و ۶۰۰ تا ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. رهن این واحد، رقمی بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. این ملک نیز مانند مورد قبلی تا سال آینده و با روند کنونی، دارای حداقل ۲۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت خواهد بود.

وضعیت قیمت مسکن در سه نقطه مختلف در شهر تهران با شرایط و متراژ یکسان، در بالای مطلب برای شما بررسی شد. با توجه به چنین شرایطی توصیه می‌شود همین حالا سرمایه خود برای خرید مسکن را وارد بازار کرده و واحدی متناسب با سرمایه خریداری کنید. در غیر اینصورت و با ادامه روند کنونی، با قیمت های بالاتر نیز قادر به خرید چنین واحدی نخواهید بود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وضعیت قیمت مسکن در تهران، با ما در ملکانا تماس بگیرید.