شاید شما هم جزء آن دسته از کسانی باشید که در این روزهای پایانی سال به دنبال راهی برای خرید و فروش مطمئن مسکن می‌گردید. بازار مسکن این روزها به حدی آشفته است که قیمت‌ها به طور دقیقه‌ای تغییر می‌کنند و این امر به نوبه خود باعث شده است تا خرید و فروش آپارتمان نیز با مشکلات جدی‌ای رو به رو شود. در واقع این مشکلات شاید تغییر رویه بازار را به دنبال داشته باشند و باعث شوند تا شما نتوانید به آسانی در این مورد تصمیم‌گیری کنید. بازار مسکن در ایران تا اواسط مرداد ماه سال ۱۳۹۷ دچار یک روند صعودی غیرقابل جلوگیری بوده است و این روند تا بهمن ماه امسال به نحوی قابل کنترل بوده است و تغییر ناگهانی نداشته اما در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ مجدداً قیمت‌ها دچار یک طوفان ناگهانی شدند و به حدی افزایش یافتند که قابل بررسی هم نبوده است.

این افزایش قیمت که خرید و فروش آپارتمان را دچار مشکل کرده است در ذهن برخی، ناشی از افزایش قیمت دلار و طلا است. اما همانطور که می‌دانید مسکن جزء مواردی است که تاثیرپذیری نسبی کمی دارد و به همین دلیل است که معمولاً باید تاثیر آن و یا به طورکل کاهش و افزایش قیمت با روند کندتری نشان داده شود. اما اینطور نبود و یکباره در بهمن ماه دچار یک تغییر ناگهانی و بسیار زیاد شد.

خرید و فروش آپارتمان 1

خرید مسکن

شاید در بین تمامی اوامری که مربوط به مسکن باشد، خرید مسکن در بین آن‌هایی قرار می‌گیرد که اولویت آخر باشند و این امر به این دلیل است که مسکن بیش از اندازه گران شده و هنوز هم دچار یک ثبات نسبی نشده است. اگر شما هم می‌خواهید منزلی را خریداری کنید بهتر است که پیش از خرید به سایت املاک سر بزنید و تمام اخبار مربوط به مسکن را بررسی کنید. در عین اینکه در این وبسایت‌ها معمولاً یک سامانه آنلاین قرار داده شده است که در این سامانه شما می‌توانید قیمت مسکن را همراه با دیگر عواملی که در انتخاب آن مهم است مشاهده کنید. در واقع سامانه‌های خرید مسکن باعث راحتی کار شده‌اند. اگرچه افزایش قیمت‌ها باعث شده است تا کمتر کسی در این اوضاع به فکر خرید مسکن باشد.

فروش آپارتمان

اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید منزل خود را بفروشید و یا یک ملک به عنوان سرمایه دارید که الان می‌خواهید اقدام به فروش آن کنید، یکی از راه‌هایی که امروزه بسیار توسط همگان مورد استفاده قرار می‌گیرد فروش آپارتمان است که از طریق همین وبسایت‌ها و همین سامانه‌های آنلاین انجام می‌گیرد.

شما می‌توانید فروش آپارتمان را با آگهی ملک خود در این وبسایت‌ها انجام دهید. این سامانه‌ها در واقع در عین اینکه به شما اجازه می‌دهند تا بهترین تبلیغ برای ملک خود را داشته باشید، باعث می‌شود تا خریداران بسیاری ملک شما را ببینند و در صورت خواستن، آن را خریداری کنند. دقت داشته باشید که خرید ملک به هیچ وجه به صورت اینترنتی انجام نمی‌شود بلکه این وبسایت در واقع باعث می‌شود تا فروش آپارتمان شما تسهیل و تسریع شود. این وبسایت‌ها با سامانه‌های هوشمندی که دارند باعث می‌شوند تا افرادی که مایل به خرید مسکن هستند، ملک شما را ببیند و در صورت علاقه‌مندی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

فروش آپارتمان در تهران در آستانه ورود به سال جدید 2

نکات حائز اهمیت در خرید و فروش آپارتمان

نکاتی که باید در خرید و فروش آپارتمان به آن دقت کنید شامل موارد بسیار زیادی می‌شود که شاید در یک مقاله قابل بحث نباشد. باید دقت داشته باشید که در خرید یک خانه، تنها املاکی را مورد بررسی قرار دهید که دارای سندهای رسمی هستند. اگر اینطور نیست دقت داشته باشید که ملک مورد نظر صاحب دیگری نداشته باشد و یا به صورت غیرقانونی فروخته نشود، چراکه ممکن است دردسرهای بسیاری را برای شما به وجود بیاورد.

از جمله نکات دیگری که در خرید و فروش آپارتمان باید به آن دقت کنید این است که معامله شما باید با خود فروشنده اصلی ملک انجام گیرد، البته وکیل قانونی نیز می‌تواند جایگزین قابل قبولی باشد. اما اینطور نیست که تا وکیل شخص مورد نظر خود را معرفی کرد او را قبول کنید. بهتر است مدارک شناسایی وی و همچنین قوانین مختلف خرید و سند را نیز بررسی کنید. در این حال پس از اینکه تمامی مراحل قانونی را مورد بررسی قرار دارید می‌توانید پول را پرداخت کنید.

نکته‌ی مهم‌تری که باید به آن دقت کنید این است که خرید و فروش آپارتمان را در یک دفتر رسمی انجام دهید. در این حالت احتمال بروز مشکل کمتر خواهد شد و سرمایه شما تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت. در نهایت با وضعیت اقتصادی موجود، بهتر است که خود شما تمامی اقدامات لازم برای راحتی کار را انجام دهید. امید است که روزهای آتی، وضعیت مسکن در ایران به یک ثبات نسبی برسد.