سایت املاک

با افزایش روزانه قیمت‌ها، شاید برای شما آسان نباشد که هر دقیقه به مشاور املاک مراجعه کنید تا قیمت روز مسکن را بپرسید. آنطور که از ظواهر امر پیدا است این تغییرات قیمت باعث شده است تا وضعیت مسکن رو به یک بی‌ثباتی برود. در واقع شاید این بی‌ثباتی باشد که در نهایت به رکود بازار بینجامد. از ابتدای سال ۹۷ تا کنون شاید بازار مسکن تغییرات زیادی را به خود دیده باشد اما در بهمن ماه امسال دچار یک طوفان ناگهانی شد که باعث شد قیمت‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۸۹ درصد افزایش داشته باشند.

در این بین تاسیس سایت املاک توسط مالکان مختلف باعث شده است تا در نهایت یک منبع موثق و مطمئن برای ارزیابی بازار مسکن برای مردم ایجاد شود و در عین حالی که شما کنترل نبض بازار را با چندین کلیک در دست دارید می‌توانید مسکن مورد نظر خود را نیز پیدا کنید اما چگونه؟

سایت املاک؛ راهی مطمئن برای اطلاع از وضعیت مسکن

سایت املاک و بخش‌های مختلف

شاید تصور شما از سایت املاک به طورکل با چیزی که واقعاً هست متفاوت باشد. معمولاً اینگونه تصور می‌کنند که سایت املاک از جمله سایت‌هایی هستند که دارای اطلاعاتی در مورد ملک‌های مختلف‌اند. دقت داشته باشید که اینگونه وبسایت‌ها معمولاً یک منبع برای اطلاعات مربوط به مسکن نیز محسوب می‌شوند و به همین دلیل یکی از محدود منابعی هستند که می‌توانند جایگزین مراجعه روزانه به مشاورین املاک باشند.

بخش‌های مختلف سایت املاک شامل قسمت خبری، قسمت خرید و فروش و همچنین قسمت مشاوره است که بسیاری از صاحبین این وبسایت‌ها به تازگی آن‌ها را به وبسایت خود اضافه می‌کنند. به طورکل در قسمت خبری، اخبارهای متفاوتی در زمینه مسکن به شما داده می‌شود که این اخبار جزء اخبار روز به حساب می‌آیند و شما نیز می‌توانید از آن‌ها در زمینه آگاه‌سازی مشتریان خود استفاده کنید. در قسمت بعد که شامل خرید و فروش است معمولاً سامانه‌های هوشمندی استفاده می‌شود که این سامانه‌ها دارای بخش‌های مختلفی نیز هستند و خود دارای یک سری سلسله مراتب برای انتخاب مسکن مورد نظر شما هستند. بخش راهنمایی و مشاوره نیز معمولاً شامل بخش مشاورین آنلاین است و همچنین یک بخش مجزا که می‌توانید در آن سوالات خود را مطرح کنید و کسانیکه در این بخش فعالیت دارند و هر تجربه‌ای در این زمینه دارند به شما کمک خواهند کرد.

آشنایی با سایت املاک تهران 3

سایت املاک و بخش خرید و فروش

جالب است بدانید که اغلب مشاورین املاک‌ها وب سایت آنلاین برای خود دارند. سایت املاک همانطور که گفته شد دارای بخش‌های مختلفی است که بخش خرید و فروش نیز یکی از آن‌ها می‌باشد. در این بخش معمولاً آیتم‌های مختلفی ایجاد شده‌اند تا شما بتوانید توسط آن مسکن مورد نظر خود را انتخاب کنید. در واقع در این وبسایت‌ها یک سامانه هوشمند ایجاد شده است که شما می‌توانید توسط آن به جستجوی مسکن مورد نظر خود در منطقه مورد نظر خود بپردازید. این سامانه معمولاً دارای آیتم‌های مختلفی است که شما می‌توانید توسط آن‌ها مسکن خود را انتخاب کنید.

در اینجا به بررسی برخی از این آیتم‌ها خواهیم پرداخت:

نوع فروش

معمولاً در یک سایت املاک، اینکه شما یک مسکن را می‌خواهید به چه صورت اختیار کنید دارای اهمیت است. ممکن است که قصد شما خرید مسکن باشد و یا رهن کامل. در این بخش از سامانه هوشمند شما می‌توانید نوع مسکن را نیز انتخاب کنید. اینکه شما می‌خواهید آپارتمانی خریداری یا اجاره کنید و یا یک خانه را اجاره کنید. پس اولین بخشی که در سایت املاک به آن می‌رسیم نوع فروش مسکن است.

متراژ

شاید نکته‌ی دیگری که در خرید یا رهن و اجاره مسکن حائز اهمیت باشد متراژ است چرا که در واقع این بخش تعیین کننده قیمت است. شما در این بخش می‌توانید متراژ مسکن مورد نظر خود را انتخاب کنید. با اینکه ممکن است تصور کنید این بخش تاثیر چندانی نسبت به منطقه نخواهد داشت اما جالب است بدانید که متراژ به مراتب از منطقه مورد نظر مهم‌تر است.

تعداد اتاق

یکی دیگر از مواردی که در سامانه هوشمند سایت املاک به آن رسیدگی می‌شود تعداد اتاق‌ها است. در این بخش شما می‌توانید با توجه به نیاز خود تعداد اتاق‌هایی که برای خانه خود در نظر دارید را انتخاب کنید.

منطقه

شاید پس از متراژ مهم‌ترین نکته در انتخاب مسکن، منطقه آن باشد. دقت داشته باشید که در سامانه هوشمند سایت املاک شما می‌توانید روی نقشه‌ای که در وبسایت تعبیه شده است منطقه مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید. معمولاً در این بخش شما و در نقشه‌ای که برای شما آماده شده است منطقه‌های مختلف و مسکن‌هایی که با توجه به خواست خریداران در این وبسایت‌ها قرار گرفته‌اند مشخص خواهند بود.