ایرج رهبر به عنوان عضو انجمن انبوه سازان کشور تصریح کرد: رشد کنونی قیمت مسکن در شرایط فعلی ناشی از نادیده گرفتن ساخت و تولید مسکن ظرف ۵ سال اخیر بوده است.

رهبر با بیان این که معمولا با ورود به سال جدید شاهد رشد قیمت مسکن هستیم اظهار داشت: با این حال با توجه به شرایط کنونی و نوسانات پیش آمده، پیش بینی قیمت مسکن در روز های جاری کار دشواری است.

ایشان با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی برنامه هایی را برای رونق تولید مسکن در دستور کار قرار داده است تصریح کرد: کماکان این برنامه ها عملیاتی نشده اند اما امید است با اجرایی و عملیاتی شدن آن ها گام ارزشمندی در این راستا برداشته شود.

رهبر عنوان کرد: بازار مسکن در بازه ای ۵ ساله رکود را تجربه نمود که علتش به مغفول ماندن تولید و ساخت واحد های مسکونی بر می گردد. وی ادامه داد: در این بازه زمانی افت تولید و ساخت مسکن کاملا مشهود بوده است که می توان یکی از عوامل آشفتگی این بازار در شرایط کنونی را همین عامل دانست.

وی با بیان این که راهکار ها و برنامه هایی که برای بازار مسکن در نظر گرفته می شود در کوتاه مدت پاسخ نمی دهد و باید برنامه هایی طولانی مدت لحاظ کرد افزود: اگر ساخت مسکن را همین امروز در دستور کار قرار دهیم اثرات آن را سه سال دیگر شاهد خواهیم بود که این مسئله ادعای ما را ثابت می کند. از این رو انتظار می رود از همین روز، رونق بخشی به بازار مسکن را در دستور کار قرار دهیم و به این مهم مبادرت ورزیم.

ایشان با اشاره به این که در زمان عباس آخوندی، تولید مسکن کاملا مغفول مانده است، اظهار داشت: قیمت مسکن با رشد ۹۲ درصدی همراه بوده است که علتش را می توان عدم تولید واحد های مسکونی نام برد. وی ادامه داد: در حالی که تقاضا روند رو به رشدی را شاهد بوده، عرضه واحد های مسکونی دائما در حال کم شدن است.

وی از عدم تعادل میان عرضه و تقاضا سخن به میان آورد و اذعان نمود: عدم تعادل میان عرضه و تقاضا، بستر ایجاد چنین مشکلاتی را فراهم نموده است، از این رو لازم است برنامه های دقیقی در دست اجرا قرار بگیرد تا بتوان به هدف و غایت نهایی رسید.

  • منبع خبر : شهرخبر