رئیس سازمان بهزیستی، ضمن اشاره به این که مددجویان فاقد واحد های مسکونی به زودی صاحب مسکن خواهند شد اظهار داشت: برنامه هایی برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی در شهر هایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، نقاط مرزی و مناطق محروم مقرر گردیده است.

وحید قبادی نیا ضمن حضور در مراسم مربوط به امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان بهزیستی و سازمان بسیج و سازندگی مبنی بر تهیه مسکن برای ۵ هزار خانوار تحت پوشش و همچنین مناسب سازی مبلمان شهری برای معلولین، این طور گفت: به واسطه این تفاهم نامه، ارتباط میان بهزیستی و بسیج تداوم پیدا خواهد کرد که بر این اساس، ۵ هزار واحد مسکونی به مرحله ساخت خواهد رسید.

وی جزئیات این تفاهم نامه را شفاف تر تشریح نمود و اظهار داشت: ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری که دارای جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر هستند، در نقاط مرزی و مناطق محروم عملی خواهد گشت، که این واحد ها در اختیار مددجویانی قرار خواهد گرفت که دارای معلول و یا زنان سرپرست خانوار می باشند.

قبادی نیا با اشاره به این که تسهیلاتی برای ساخت و احداث واحد ها در نظر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: ۱۰ میلیون تومان، مقدار وامی است که بهزیستی به صورت بلاعوض در اختیار مددجویان قرار می گیرد ضمن این که مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز به صورت وام ۴ درصد در اختیار افراد قرار می گیرد که امید است این رقم در سال آینده دستخوش تغییر گردد و رشد را تجربه نماید.

به گفته این مقام مسئول، مددجویان بابت انشعابات مسکن همچون آب و برق هزینه ای پرداخت نخواهند کرد و هزینه های ساخت نیز برای آن ها رایگان می باشد.

رئیس سازمان بهزیستی سازندگی اظهار داشت: این سازمان تمهیداتی را در ساخت چنین واحد های مسکونی در نظر خواهد گرفت که کاملا رایگان می باشند.

به گفته قبادی نیا، از امروز، نهضت مردمی مناسب سازی محیط زندگی معلولان، آغاز خواهد شد ضمن این که با حضور جهادی دانش آموزان، استارت این نهضت در مناطق محروم مرزی هم محقق خواهد گردید. قبادی نیا افزود: با حضور جهادی دانشجویان و دانش آموزان در مناطقی که از آن ها یاد گردید، مبلمان شهری و شرایط زندگی برای معلولین مهیا می گردد.

ایشان درباره مدت زمانی که ساخت این واحد ها به درازا می انجامد گفت: زمانی که برای این تفاهم نامه ها در نظر گرفته شده است یکسال می باشد، ضمن این که ۵ هزار مسکن به مرحله ساخت می رسند، ده هزار مسکن نیز در راستای تردد معلولین، مناسب سازی خواهند شد.

به گفته قبادی نیا، تفاهم نامه دیگری با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز تنظیم شده است که بر اساس آن تا سه سال آینده ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، استانداری ها هم در این زمینه مشارکت و همکاری خواهند داشت به طوری که ساخت ۳۰۰ مسکن در بوشهر محقق خواهد شد که نیمی از هزینه های مرتبط با آن بر عهده استانداری خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی سازندگی ادامه داد: با وزارت راه و شهرسازی هم تفاهم نامه ای منعقد شده است که بر این اساس ساخت ۴۰ هزار مسکن برای مددجویان در دستور کار قرار خواهد گرفت که جزئیات مربوط به آن متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

  • منبع خبر : فارس نیوز