نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در راستای توسعه بخشی به استان ها تنها دو گام پیش رو وجود دارد. وی ادامه داد: در این راستا می توان به برنامه های توسعه میان مدت متوسل شد که تحقق آن در چارچوب برنامه های ۵ ساله عملی می گردد و برنامه دوم در قالب برنامه های آمایش سرزمین ها محقق خواهد شد ضمن این که در برخی از استان ها همچون استان خراسان جنوبی، برنامه های دیگری هم در دستور کار قرار می گیرند که بازه زمانی تعریف شده برای آن ها دو ساله است.

نوبخت در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بودجه و کمیته امداد که با هدف احداث ۵ هزار واحد مسکونی با میانگین مساحت متر مربع و جامعه هدف خانواده های فاقد سرپرست مناسب در استان خراسان جنوبی و خانواده های محروم که محل برگزاری آن تهران بود، اظهار داشت: برنامه دیگری هم برای خانواده های کم درآمد و بی بضاعت در نظر گرفته شده است که آن را تحت عنوان نهضت تأمین مسکن معرفی می کنیم. وی ادامه داد: در چارچوب این برنامه در نظر گرفته شده، ساخت ده هزار واحد را در جنوب استان کرمان عملیاتی خواهیم کرد، ۱۲ هزار واحد را در استان سیستان و بلوچستان به مرحله ساخت خواهیم رساند ضمن این که در استان خراسان جنوبی هم ۷۵۰۰ واحد برای این دست از افراد در نظر گرفته خواهد شد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد.

ایشان در پایان از اثرات مثبت چنین اقداماتی سخن گفتند و تصریح کردند: با انجام این کار ها روح امام خمینی (ره) از ما خشنود خواهد بود ضمن این که رضایت خاطر مقام معظم رهبری تأمین خواهد گشت. وی در ادامه از میزان بودجه مورد نیاز سخن به میان آورد و تصریح کرد: بودجه ای که برای احداث ۵ هزار مسکن در استان خراسان جنوبی بدان نیاز داریم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد که دستورالعمل های کسب آن بر اساس امضای تفاهم نامه، محقق و عملیاتی خواهد گشت.

مهندس پرویز فتاح به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، عنوان کرد: کمال تشکر را داریم از جناب نوبخت و تمام همکاران محترم که در سازمان بودجه و برنامه کشور در حال فعالیت هستند که در راستای تأمین مسکن برای نیازمندان و محرومان نهایت همکاری را به عمل آوردند.

متوسط هزینه ای که برای ساخت هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است ۵۰۰ میلیون ریال می باشد ضمن این که در بازه ای یک ساله هزینه ساخت و ساز آن به نقطه پایان خواهد رسید ضمن این که ساخت واحد های روستایی در مناطقی که دارای ظرفیت هستند، در اولویت خواهد بود.

  • منبع خبر : برنا نیوز