قیمت مسکن در تهران و شهرهای جدید به چه صورت است؟

مشاهده قیمت مسکن در تهران حاکی از آن است که بیشترین قیمت متعلق به واحدهای واقع در لواسان، تهران و کرج می‌باشد و واحد هایی که در شهرهای جدید همچون پرند، هشتگرد، اسلامشهر و… قرار گرفته‌اند به مراتب مناسب‌تر می‌باشند. قیمت مسکن در چنین شهرهایی به گونه‌ای است که با در اختیار داشتن ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌توان به خرید مسکن مبادرت ورزید و در این راستا گام برداشت.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که برای خرید ارزان مسکن می‌توان به آن روی آورد شهر جدید هشتگرد است، هشتگرد دارای واحدهایی است که با قیمت ۵۰ میلیون تومان هم می‌شود آن‌ها را خریداری کرد، لازم به توضیح است که قیمت واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید هشتگرد به ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان می رسد و با این قیمت‌ها هم می‌توان به خرید مسکن دست زد. برخی افراد عنوان می‌کنند با راه‌اندازی مترو هشتگرد، واحدهای این شهر، با افزایش قیمت همراه می‌گردد. در قرچک هم با پرداخت هزینه مناسب این امکان وجود دارد که صاحب یک واحد مسکونی شوید، به عبارتی قیمت مسکن در تهران اگرچه شاید تنها در مناطق پایین شهر مناسب باشد اما در قرچک و هشتگرد و همچنین پرند و اسلامشهر مناسب قلمداد می‌گردد.

پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آتی 2

اسلامشهر پس از کرج به عنوان شلوغ‌ترین شهر تهران شناخته می‌شود

اسلامشهر در زمره شلوغ‌ترین شهرهای تهران است، پردیس از دیگر شهرهای جدیدی است که به شدت مورد استقبال قرار گرفته است، دلیلش به فاصله نزدیک با تهران بر می‌گردد ضمن اینکه آب و هوای پردیس منحصر به فرد و ستودنی است. به زعم اینکه تا سال گذشته با ۶۰ میلیون پول به راحتی می‌توانست در پردیس به خرید واحد مسکونی دست زد اما در سال جاری همان مسکن با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود، باری، اگر قصدتان خرید مسکن در پردیس است لازم است در مقایسه با آنچه برای هشتگرد و اسلامشهر کنار می‌گذارید، مبلغ بیشتری هزینه کنید.

کرج و لواسان دارای گران‌ترین واحدهای مسکونی هستند، قیمت مسکن در لواسان چنان عجیب و دور از انتظار است که برخی ادعا می‌کنند قیمت مسکن در لواسان حتی از قیمت مسکن در تهران هم گران‌تر است، هر چند برخی از سایت‌های فروش املاک به این گرانی دامن می‌زنند و از قیمت‌هایی پرده بر می‌دارند که کاملاً نجومی و دور از انتظار است، بنابراین قیمت مسکن در تهران وابسته به شرایط و فاکتور های مختلف متفاوت خواهد بود و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد کدام را برگزنید و با پولی که در اختیار دارید کدام یک را می‌توانید انتخاب کنید.

قيمت بی‌ثبات مسكن 2

بازار فروش واحد های لوکس و گران قیمت راکد است

گزارش های ارائه شده در خصوص بازار مسکن نشان می‌دهد، قیمت مسکن در تهران مرتبا در حال افزایش است، به زعم اینکه قیمت‌های اعلام شده برای واحدهای مسکونی در دی ماه و بهمن ماه سال جاری، رشد کمتری را شاهد بوده است، با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد ماهانه مسکن کماکان وجود دارد هرچند عده‌ای عنوان می‌کنند قیمت مسکن در تهران و دیگر شهرستان‌ها وابسته به شرایط اقتصادی است و هر لحظه شرایط اقتصادی دستخوش تغییر گردد این امکان وجود دارد که قیمت واحدهای مسکونی هم با افت و یا رشد همراه شود.

درخصوص قیمت مسکن در تهران باید بگوییم، وضعیت واحد های لوکس و بزرگ متراژ اصلاً مناسب نیست، به عبارتی واحدهایی که به صورت لوکس و در متراژهای بزرگ تولید شده‌اند مدتی است کاملاً از نظر ها دور مانده‌اند به طوریکه هیچ مشتری برای آن‌ها وجود ندارد، دلیلش واضح است، به عبارتی، قدرت خرید متقاضیان به اندازه کافی کاهش یافته، در شرایطی که خیلی از خانواده‌ها به حوالی تهران و مناطق جنوبی روی آورده‌اند چگونه می‌توان انتظار داشت از واحدهایی که بزرگ متراژ هستند و یا کاملاً لوکس قلمداد می‌شوند استقبال به عمل آید و فرش قرمز برای این دست از واحدها پهن شود.

مشاهده قیمت مسکن در تهران این راز را عیان می سازد که واحد هایی که متراژ های آن ها بزرگ تر است به واسطه قیمت‌های گزافی که دارند مورد استقبال قرار نمی‌گیرند این درحالی است که واحد های کوچک متراژ به شدت در کانون توجه قرار دارند حال آن که شمار این دست از واحدها اندک است. آخرین تحقیقات میدانی نشان می‌دهد تعداد واحدهای میان متراژ در کشور بسیار اندک است درحالیکه بیشتر متقاضیان از این دست واحد ها استقبال می‌کنند و به گروه میان متراژها روی خوش نشان می‌دهند، به این علت که قیمت مسکن در تهران اگر در گروه میان متراژ جای خوش کرده باشد مناسب است.