واسطه های ملکی عنوان می کنند در اسفند ماه سال جاری در مقایسه با اسفند سال گذشته میزان معاملات مسکن کمتر بوده و این بازار به مراتب کم رونق تر است. به گفته مشاوران املاک در سال ۹۶، حتی در ۲۹ امین روز از اسفند ماه نشستی برگزار گردید و تعدادی از معاملات انجام شده در فروردین ماه سال ۹۷ ناشی از نشست هایی بود که در آخرین روز های اسفند ماه برگزار گردید.

با این حال میزان معاملات مسکن در اسفند ماه سال جاری نه تنها از اسفند سال گذشته بلکه از بهمن ماه امسال هم به مراتب کمتر گزارش شده است.

واسطه ها عنوان می کنند عموما در روز های انتهایی سال، حجم معاملات مسکن از ماه های قبل آن بیشتر است، اما آمار مربوط به بازار مسکن در سال جاری حکایت متفاوتی را یادآور می شود، گویا رونق بازار مسکن رو به اتمام است و در حال پشت سر گذاشتن ماه های ابتدایی رکود هستیم. بسیاری از متقاضیان واحد های مسکونی را در همان نیمه اول سال خریداری نموده اند و آن را به انتهای سال موکول نکرده اند. در بهمن ماه امسال، معاملات مسکن رشد ۴۰ درصد را شاهد بوده با این حال آمار ها و گزارش های منتشر شده نشان می دهد چنین رونقی در سال جاری مشاهده نشده است.

به گفته مشاوران املاک، قیمت واحد های مسکونی در بهمن ماه امسال با ارائه تخفیف نهایی می گردید، این درحالی است که در اسفند روند مشابهی به چشم نمی خورد و عده زیادی مایل به ارائه تخفیف برای واحد هایشان نیستند از این رو حجم معاملات با افت همراه بوده است. از طرفی آن طور که به نظر می رسد تعدادی از عرضه کنندگان مسکن به طور جدی قصد فروش واحد هایشان را ندارند و به رغم این که خریدار برای مسکن یافت می شود اما به دلیل اصراری که بر قیمت ها دارند از فروش ممانعت می کنند.

وضعیت مسکن در روز های پایانی سال 97 به چه صورت است؟

  • منبع خبر : شهرخبر