بررسی ها نشان می دهد بیشتر واحد های عرضه شده به بازار فروش مسکن در بیستمین روز از اسفند ماه دارای متراژ متوسط و عمر بنای متوسط بوده است.

مشاهده آمار های گزارش شده در خصوص وضعیت بازار مسکن در بهمن ماه سال جاری نشان می دهد این بازار به واسطه نزدیک شدن به روز های پایانی سال و تبی که به دلیل شب عید در جان این بازار می افتد با افزایش حجم معاملات همراه بوده است. بررسی های جدید از وضعیت بازار مسکن در اسفند ماه نشان می دهد در شرایط کنونی بیشتر واحد هایی که به بازار عرضه می شوند دارای متراژ های ۶۰ تا ۱۲۰ متر مربع هستند که در گروه های میان متراژی جای خوش می کنند. گزارش ها نشان می دهد بیشتر فروشندگان این واحد ها کسانی هستند که مایلند در آستانه سال جدید، واحد های خود را با نمونه های بهتر معاوضه کنند و واحد هایی را خریداری نمایند که از نظر مساحت، عمر بنا، متراژ و غیره دارای شرایط ممتازتر و بهتری هستند. آمار ها نشان می دهد واحد هایی که در بیستمین روز از اسفند ماه به بازار های فروش مسکن عرضه شده اند دارای سه سطح قیمتی متفاوت می باشند به گونه ای که برخی از آن ها دارای قیمتی متعادل تر از دیگر فایل ها هستند، تعدادی با همان قیمت های معمول معامله می شوند و برخی هم گران تر از قیمت هایی که عرف شناخته می شوند عرضه شده و در اختیار خریداران قرار می گیرند.

بررسی قیمت ها حاکی از آن است که بیشتر واحد های نوساز و کلید نخورده با قیمت های گران تری عرضه شده اند به طوری که آن ها را با رنگ قرمز نشان داده اند با این حال بیشتر واحد ها دارای قیمت های متعادل بوده و با قیمتی در حد متعارف معامله شده اند. با این وجود باز هم واحد هایی به چشم می خوردند که قیمت پیشنهادی برای آن ها از قیمت متعارف و عرف هم کمتر بوده است که خریداران و متقاضیان را راغب می نمود در راستای خرید گام بردارند و هرچه سریع تر خرید خود را عملیاتی کنند.

فایل هایی که دارای قیمت ارزان بودند عموما یا قدیمی بوده و سال های زیادی از ساخت آن ها گذشته است و یا این که از برخی امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و… بی نصیب بوده اند که همین عامل موجب شده است با قیمت های مناسب تری در اختیار متقاضیان و خریداران قرار بگیرند.

  • منبع خبر : شهرخبر