ابراهیم بازیان ضمن اشاره به این که میزان اعتبارات مسکن روستایی در سال جدید با رشد ۲۰۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است اظهار داشت: میزان بودجه اختصاص داده شده به ساخت و ساز واحد های مسکونی روستایی در سال جدید ۶۸ درصد بوده است.

ایشان به نحوه عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال جدید اشاره کردند و تصریح نمودند: بر اساس برنامه ریزی هایی که از قابل انجام شده بود قرار بود در سال ۹۷ ۶۰ هزار خدمت در حوزه مسکن عملی گردد که از این تعداد چیزی حدود به ۸۰ هزار خدمت محقق گشته است.

بازیان با بیان این که میزان خدمات ارائه شده به زلزله زدگان کرمانشاه ۱۰ هزار مورد بوده است اذعان نمود: بالغ بر ۵ هزار مسکن در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت و این تعداد مسکن به زلزله زدگان کرمانشاه واگذار گردید. در زمینه بازسازی و تعمیر واحد های آسیب دیده هم تلاش های زیادی صورت گرفته و خدمات قابل توجهی ارائه شده است که قابل تحسین است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد درباره واحد های مسکونی مهر فاقد متقاضی هم صحبت به میان آوردند و اذعان نمودند: ۵۰ هزار واحد مهر بدون متقاضی به مددجویان تخصیص داده شدند که از این میان ۶۴۰۰ واحد به منظور اختصاص به مددجویان خواهد بود که پس از انجام اقدامات مناسب از سوی ادارات کل وزارت راه و شهرسازی در استان های تابعه عملیاتی و پیاده سازی خواهد شد.

ایشان بار دیگر تأکید کردند: اعتبارات واحد های روستایی در سال جاری با رشد ۲۰۰ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ همراه بوده است و اظهار داشتند: سهمیه ساخت و ساز واحد های روستایی در سال جدید ۶۸ درصد بوده است.

بازیان درباره اعتبارات اختصاص داده شده به واحد های شهری هم سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: در سال ۹۷ میزان این اعتبارات با رشد ۱۵۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده است ضمن این که اعتبارات اختصاص داده شده به تعمیر مسکن هم رشد ۱۸۸ درصدی را تجربه نموده است.

وی از تفاهم نامه ای با سپاه پاسداران سخن به میان آورد و تصریح نمود: در دومین فاز از این تفاهم نامه تعداد واحد های در حال ساخت در ۱۴ استان به ۶۵۰ واحد می رسد که تحویل آن تا شهریورماه سال ۹۸ محقق خواهد گشت.

وی به سامانه اتوماسیون خدمات مسکن هم اشاره نمودند و اظهار داشتند: هدف از اجرای این سامانه بهینه سازی کردن تمام خدمات مربوط به مسکن می باشد. وی ادامه داد: زمانی که این اتوماسیون به طور کامل راه اندازی می شود نیاز به مسکن را می شود به نحوی شایسته برآورد کرد و برای آن برنامه ریزی های دقیقی انجام داد از این رو تمام خدمات مربوط به مسکن با نظم و ترتیب خاصی عملی خواهند گشت.

ایشان از برنامه هایی که برای سال آینده در نظر گرفته شده است سخن به میان آوردند و اظهار داشتند: صف تعمیرات مسکن طی سال ۹۸ حذف خواهد شد ضمن این که انتظار می رود در سال ۹۸،صف مربوط به مددجویان فاقد مسکن روستایی هم به کلی حذف گردد.

ایشان به سرفصل خدمات مسکن در سال ۹۸ اشاره نمودند و گفتند: ارائه خدمات مسکن برای ایتام در سال ۹۸، با رعایت اولویت خانواده های فاقد مسکن و همچنین مناسب سازی واحد های مسکونی خود مالکان از این دست موارد است. وی ادامه داد: از دیگر برنامه هایی که به عنوان سال سوم برنامه توسعه ششم در دستور کار قرار دارد، تهیه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان شهری و روستایی است ضمن این که خدمات مربوط به تعمیرات به ۳۵۰ هزار واحد مددجویی در سال آتی واگذار خواهد گردید.

ایشان از تفاهم نامه دیگری سخن به میان آوردند و تصریح نمودند: تفاهم نامه ای میان سازمان بودجه و بنیاد مسکن تنظیم شده است که احداث ۱۰ هزار مسکن برای مددجویان و نیازمندان در استان کرمان را متعهد می شود. وی اذعان نمود: کمیته امداد ۵۰ درصد از این منابع را تهیه و تأمین می نماید. ایشان از تفاهم نامه ای هم با مؤسسه خیریه بوتراب سخن به میان آوردند که بر اساس آن، هزار واحد مسکونی برای ایتام به مرحله ساخت می رسد. ساخت ۱۲ هزار مسکن برای مددجویان سیستان و بلوچستان هم از طریق سازمان بودجه و بنیاد مسکن طی قراردادی وعده داده شده است که از مهم ترین برنامه های موجود برای سال آینده به شمار می رود و انتظار می رود تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری به نقطه پایان برسد که سهم امداد در این پروژه ۶ هزار واحد مسکونی برآورد شده است.

  • منبع خبر : شهرخبر