عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: اگر به جای این که به افراد و آن ها که مایل به ساخت واحد های مسکونی هستند وام های خرد و کوچک داده شود، در اختیار شرکت های معتبر ساختمانی وام های کلان قرار بگیرد، بی تردید شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود و متوجه خواهیم شد که این بازار چه تغییرات پررنگی را تجربه خواهد کرد. چنانچه میزان واحد های تولیدی افزایش پیدا کند آنگاه تولید از عرضه پیشی می گیرد و چنین می شود که قیمت مسکن در بازار به میزان زیادی تعادل را تجربه خواهد کرد.

سید حسین افضلی به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس آمار های منتشر شده و برآورد های به عمل آمده، سالانه به چیزی حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نیاز است، این درحالی است که آنچه به عنوان ساخت سالانه مسکن در کشور گزارش می شود تنها ۲۰۰ هزار مسکن است، از این رو زمانی که تقاضای واحد مسکونی به میزان قابل توجهی افت پیدا می کند قیمت افزایش می یابد و روند رو به رشدی را پشت سر می گذارد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه بر اساس قوانین و سیاست های اشتباهی که در زمینه ساخت و ساز واحد های مسکونی اعمال شده است، بسیاری از شرکت ها و انبوه سازان کار خود را کنار گذاشته اند و با تولید واحد های مسکونی خداحافظی کرده اند. این امر تولید مسکن را بیش از پیش با رکود همراه می سازد و سبب می شود ساخت واحد های مسکونی به میزان قابل توجهی افت و کاهش را تجربه نماید.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: متأسفانه گاها مشاهده می کنیم که برخی از افرادی که از حرفه خود بازنشسته شده اند به ساخت و ساز واحد های مسکونی مبادرت می ورزند و در این بخش قدم می گذارند، اجرای پروژه های مسکن مهر را به عنوان پیمانکاران سوم و چهارم متقبل می شوند که این امر جز بر سیاهی نمی افزاید، و مشکلاتی را در گذشته بر سر راه مسکن مهر قرار داده است. این درحالی است که اگر کار به کاردان سپرده شود و ساخت واحد های مسکونی را به دست شرکتی متخصص بسپارند که در این حوزه سردمدار است، بی تردید نتیجه متفاوت رقم خواهد خورد و بازار مسکن رونق را به عینه خواهد دید.

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه به جای اختصاص وام های خرد به افرادی که مایلند در زمینه ساخت مسکن تلاش کنند، وام های کلان به شرکت های زبده داده شود، آنگاه تولید با کیفیتی ممتاز صورت می گیرد و نتیجه این امر رونق بخش تولید مسکن و به دنبال آن، مناسب شدن قیمت واحد های مسکونی است.

  • منبع خبر : شهرخبر