سید هادی بهادری به عنوان عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: قانون پیش فروش مسکن مشکلاتی را برای سرمایه گذاران بازار مسکن ایجاد نموده بود که بدین واسطه اصلاح این قانون در دستور کار قرار گرفته است.

ایشان با بیان این که در قانون پیش فروش مسکن با مشکلاتی دست به گریبان بوده است تصریح نمود: از این رو در راستای اصلاح آن گام هایی برداشته شد و اقداماتی در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: موارد مربوط به اصلاح قانون پیش فروش مسکن برای بار نخست در کمیسیون عمران مجلس مطرح گردید پس از آن لازم است اصلاحات در نظر گرفته شده در کمیسیون قضایی و در صحن علنی مجلس، مطرح شده و به بحث گذاشته شود.

ای مقام مسئول اظهار داشت: با اصلاحات در نظر گرفته شده، بخش اعظمی از مشکلات مربوط به قانون پیش فروش مسکن از میان برداشته خواهد شد و می تواند شرایط کنونی بازار مسکن را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.

وی بار دیگر با بیان این که اصلاح قانون پیش فروش مسکن دارای تأثیرات مثبتی است اظهار نمود: این اصلاحات می تواند برای آنان که به فکر سرمایه گذاری در بازار مسکن باشند هم مفید و سودمند باشد. به زعم این که در گذشته سرمایه گذاران و خریداران واحد های پیش فروش شده دارای دغدغه ها و نگرانی هایی بودند اما با اصلاح این قانون، در حال حاضر نگرانی ها از میان رفته است.

وی با اشاره به این که برخی از واحد های پیش فروش شده به دلیل نبود بیمه بی کیفیت بودند اذعان نمود: این امر سبب گردید بازار واحد های پیش فروش شده از رونق به دور باشد که با اصلاح قوانین موجود شاهد تغییرات اساسی خواهیم بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس به مثالی متوسل گردید و اظهار داشت: یکی از اصلاحات در نظر گرفته شده به این صورت است که مالک ملکی را که پیش فروش نموده، تمام قسمت های مربوط به آن را تضمین می کند چرا که خریدار نمی داند چه مصالحی در ساخت این واحد ها و بخش های متفاوت آن به کار رفته است.

ایشان عنوان نمودند: توأمان با رشد قیمت مصالح، ارز، طلا و بورس، قیمت مسکن هم رشد را تجربه کرده است و بر اساس پیش بینی های انجام شده چنانچه اقتصاد کلان در سال آینده شرایط بهتری را تجربه نماید بازار مسکن هم رونق را شاهد خواهد بود.

بهادری اذعان نمود: چنانچه تولید مسکن رونق پیدا کند بی تردید قیمت واحد های مسکونی هم شرایط بهتری را تجربه خواهند نمود از این رو لازم است تمهیدات لازم برای متعادل کردن تولید و افزایش عرضه واحد های مسکونی در نظر گرفته شود.

  • منبع خبر : شهرخبر