محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام مشارکت ها در حال انجام است تا متروی هشتگرد تا انتهای سال ۹۸ به نقطه پایان برسد و مورد بهره برداری قرار بگیرد. وی ادامه داد: برنامه هایی که دولت در نظر گرفته است تا بازار مسکن را رونق دهد هرگز تورم زا نخواهد بود.

ایشان ضمن حضور در بازدید از پروژه درحال احداث خط متروی هشتگرد، اظهار داشتند: این پروژه یکی دیگر از پروژه هایی می باشد که در دست انجام قرار دارد. به زعم این که امکانات فنی و همچنین آزادسازی مسیر تاکنون زمانبر بوده است با این حال، از نظر کیفیت می توان ادعا کرد کار بسیار خوب پیش رفته است.

وی با اشاره به این موضوع که چنین پروژه ای از نظر پیشرفت به ۷۷ درصد رسیده است عنوان کرد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز این پروژه را تهیه و تأمین نموده ایم تا اقدامات مربوط به نصب آن هرچه سریع تر عملیاتی گردد و در دستور کار قرار بگیرد.

ایشان در خصوص زمان اتمام این پروژه اظهار داشتند: بر اساس پیش بینی های انجام شده این پروژه تا نیمه های سال ۹۸ به پایان خواهد رسید، ضمن این که متعهد خواهیم شد هیچ چیز تداوم این طرح را مختل نخواهد کرد و اجرای این پروژه کاملا دقیق پیش خواهد رفت.

ایشان در ادامه صحبت هایشان از اجرای خط دوم راه آهن کرج-قزوین سخن به میان آوردند و تصریح نمودند: این پروژه در مرحله احداث می باشد که در صورت عملیاتی شدن از ترافیک جاده کرج-قزوین کم خواهد شد و سبب خواهد شد امنیت و ایمنی سفر با روند رو به رشدی همراه گردد.

وی از بهره برداری جاده طالقان هم سخن به میان آورد و اذعان نمود: این جاده در سال آینده افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. ایشان تصریح نمودند: یکی از نکاتی که حین اجرای پروژه مدنظر ما قرار دارد این است که در بحبوحه انجام کار، فضای سبز و محیطی که به گردشگری اختصاص داده شده است تخریب نگردد و بتوانیم آن را برای نسل های آینده نیز حفظ و نگهداری نماییم.

ایشان در خصوص مصوبه جدید شورای پول و اعتبار هم صحبت کردند و اظهار داشتند: یکی از مهم ترین اهداف ما این است که روند ساخت و تولید واحد های مسکونی رونق پیدا کند که برای نیل به این هدف تسهیلات ساخت مسکن رشد یافته که می توان آن را اقدامی ارزشمند و مهم قلمداد کرد.

به گفته اسلامی، این اقدام ضمن راهکار هایی مثل ارائه کارت اعتبار مصالح ساختمانی به عنوان مشوق هایی در نظر گرفته می شوند که می توانند ساخت و تولید مسکن را با روند رو به رشدی همراه سازند که نکته ای کلیدی و حائزاهمیت به نظر می رسد. وی ادامه داد: اطمینان داریم چنین اتفاقاتی تورم زا نیستند و می توانند رشد بازار مسکن و تولید واحد های مسکونی را با رونق همراه ساخته و تأثیرات شایانی بر بازار مسکن بگذارند. ضمن این که ساخت این واحد ها برای افراد کم درآمد و متوسط درآمد در دستور کار قرار  خواهد گرفت.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز