با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، پروژه های عمرانی در شهر جدید هشتگرد افتتاح شدند و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

پروژه های جدید عمرانی در شهر جدید هشتگرد با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، طاهرخانی دیگر معاون وزیر راه شهرسازی و جمعی از مسئولان و مدیران مربوطه به بهره برداری رسید و افتتاح گشت.

واحد های افتتاح شده در شهر جدید هشتگرد شامل ۱۲۱۲ واحد مسکونی مهر می شود که ۳۰۰ واحد از پروژه ایران سابله را در بر می گیرد، چیزی حدود به ۴۴۸ واحد از تعاونی ۹ و ۵۳ را شامل می شود، از طرح تراسازه تبریز ۳۰۴ واحد را تشکیل می دهد و از پروژه آرتمیس دیزین هم بر ۱۶۰ واحد دلالت دارد. علاوه بر موارد مزبور، ۲ باب مسجد و ۳ باب زمین ورزشی را هم شامل می شود ضمن این که ۳ باب مرکز آموزشی را هم در بر می گیرد.

از جمله پروژه هایی که با حضور اسلامی کلنگ زنی شد می شود به مرکز محله ای آرتمیس دیزین اشاره کرد و مجتمع تجاری سرزمین دریا را نام برد. آماده سازی معابر شهر جوان از دیگر مواردی بوده است که در این مراسم در کانون توجه قرار گرفته است.

محمد اسلامی در این مراسم افتتاحیه، سخنرانی هایی را در دستور کار قرار دادند و اذعان نمودند: مهم ترین هدف ما خدمتگزاری به مردم است و افزایش کیفیت زندگی آن ها را به عنوان یکی از مهم ترین اهداف و رسالات خود می دانیم. اسلامی ادامه داد: ما در نظر داریم وظیفه ساخت مسکن را با در نظر گرفتن تمام استاندارد ها و همه جوانب پیش ببریم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا کیفیت را در همه ابعاد در نظر بگیریم و آنچه تحویل می دهیم از نظر کیفیت سردمدار و قابل قبول باشد که این امر سبب می گردد خشنودی و رضایت مردم را به عینه شاهد باشیم.

وی این طور ادامه داد: باید فعالیت های خود را به گونه ای پیش ببریم که شهر جدید به معنای واقعی یک شهر جدید باشد و عاری از تمام دغدغه ها و نگرانی هایی باشد که با شهر های بزرگ و کلانشهر ها دست به گریبان است. این مقام مسئول ادامه داد: آرامش باید بر شهر های جدید حاکم باشد ضمن این که این شهر ها را به عنوان مراکزی برای انجام فعالیت های متفاوت بشناسیم و معرفی کنیم. وی افزود: چنانچه این دیدگاه از نظر دورمانده است انتظار می رود هرچه سریع تر آن را اصلاح کرده و هر طرحی که اجرای آن مخاطره آمیز قلمداد می شود خط زده شود.

وی در ادامه به رویکردی که در ساخت مسکن در شهر جدید هشتگرد دنبال شده است اشاره نمود و اظهار کرد: تمام مشارکت های لازم به عمل آمده است تا تولید مسکن با سرعتی قابل قبول پیاده سازی گردد و تمام پروژه هایی که نیمه تمام مانده اند یا تکلیف آن ها مشخص نیست، تعیین تکلیف گردند. وی ادامه داد: امید است جنگل آهن موجود در شهر هر چه زودتر از میان برداشته شود و شهر جلوه زیباتری به خود بگیرد.

ایشان به ضرورت سهولت تردد معلولان در سطح شهر هم اشاره کردند و اذعان نمودند: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا اواسط تابستان سال ۹۸ متروی هشتگرد هم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، ضمن این که بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه این پروژه از میان برداشته شده اند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در دستور کار قرار بگیرد این است که تعاونی ها کیفیت را درون سازه های خود از مسکن مهر گرفته تا پروژه های خدماتی تزریق کنند و نیاز است نظارت ها و مدیریت های دقیق تری در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد و تمام تعاونی ها در بازه ای کوتاه مدت تعیین تکلیف گردند.

  • منبع خبر : برنا نیوز